beeldscherm kapot (zie uitleg)

Hallo mijn pc beeldscherm is kapot doordat er water over gevallen hoe kan ik dit zelf fiksen ik heb bij it's en verzekering afgesloten vorig jaar maar wil graag zelf maken iemand tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mijn is dit niet makkelijk te maken, zo dat ik zie op de foto! dat word denk een NIEUWE kopen!2

Het beste antwoord

Zodra je er zelf aan gaat zitten heb je kans dat de verzekering vervalt. Belangrijk is dat je het eerst heel goed moet laten drogen, door het scherm uit elkaar te halen. Drogen kan door een föhn (niet te heet) of ventilator. Als je echt zeker weet dat hij helemaal droog is kan je hem un elkaar zetten en testen. Uiteraard eigen risico en ik zou toch eerst voor de verzekering gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankje heb de fohn gedaan en hij werkt nu perfect :)

Andere antwoorden (2)

Belangrijk is dat je het apparaat nadat het nat is geweest zo snel mogelijk uitschakelt. Het water veroorzaakt n.l. kortsluiting op diverse onderdelen en daardoor kan al schade zijn ontstaan.

Eventuele natte onderdelen kun je in een bakje rijst zetten om snel te laten drogen. De rijst zal al het vocht opnemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon niet doen! Het kan zijn dat er dingen zijn doorgebrand. Als je em open maakt vervalt de garantie en kun je een nieuwe kopen als die weer stuk is ...