is het waar als je je laptop dikwijls afsluit en na een half uur terug opent snel kapot gaat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Bij gebruik van elk elektronisch apparaat treed er slijtage op, in batterij performance of hardware performance. Een laptop is ontwikkeld om meegenomen te worden, en is vaak van wat steviger materiaal gemaakt, er is echter een groot verschil in laptops. Bepaalde laptops zijn gemaakt voor "af en toe" mee neem gebruik en bepaalde laptops zijn gemaakt voor "altijd" mee neem gebruik. Laptops van Lenovo zijn gemaakt om tegen stootjes en vaak aan/uit zetten gemaakt. Verder heeft HP ook bepaalde laptops gemaakt die geschikt zijn voor bijvoorbeeld in de bouw. Antwoord op uw vraag is dus "Ja". Maar een laptop is bedoelt om 2 t/m 3 jaar mee te gaan, vandaar ook de 2jaar garantie. Het enige wat hier slecht aan is, is waarschijnlijk de slijtage van de batterij, wat een goedkoop deel is om te laten vervangen. Verder als u vaak "smijt" met uw "lid" kan de bedrading kapot gaan, echter komt dit steeds minder vaak voor bij nieuwe laptops. Ik adviseer u de computer op sluimerstand te zetten, het scheelt u veel tijd met aan/uit zetten en de computer slijt er evenveel aan als aan/uit zetten of slaapstand. Als u de computer voor ongeveer 4uur niet zou gebruiken adviseer ik u deze uit te zetten, omdat het goed is om de computer soms een langere tijd uit te zetten. Zorg ervoor dat uw laptop altijd genoeg kan koelen, door hem dus bijvoorbeeld niet op een kussen te zetten of op schoot maar gewoon op een tafel. Het laten volledig leeg lopen van de batterij is ook goed, dit zorgt dat de batterij eens volledig kan ontladen en daarna volledig kan opladen. Dit zorgt voor een langere levens duur voor de batterij.

zet hem op slaapstand is makkelijker.

Bij vaak open en dicht klappen kunnen de verbindingsdraadjes tussen scherm en body kapot gaan. Heb ik bij mijn vorige laptop gehad en bij zijn voorganger ook. Dat gaf rare kleuren en met een beetje friemelen was het weer even goed. Dus tegenwoordig laat ik de laptop zoveel mogelijk opengeklapt.

IN principe is een laptop erop gemaakt om onderweg te gebruiken. Het afsluiten als je deze niet nodig hebt spaart het beeldscherm en stroom Frank

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100