Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik controleren of een student echt studeert aan een bepaalde universiteit?

Ik ben bezig met het opzetten van een service die ik alleen voor studenten wil laten gelden. Bij bijvoorbeeld www.slim.nl moet een student zijn/haar gegevens invullen en daarmee wordt het gecontroleerd. Hoe kan ik controleren of een student een bepaalde HBO-studie/WO-studie echt doet (het aanbod scheelt namelijk ook per studie).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zijn studentenpas vragen daarop staat waar hij studeert
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

simpelweg door contact op te nemen met de administratie van de betreffende onderwijsinstelling. Als jij vertelt dat student Piet Pietersen, geboren 1-1-1985, heeft opgegeven dat hij studeert aan instelling X, dan kan instelling X daarvan zeggen of het klopt ja of nee.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
Een universiteit bestaat uit meerdere faculteiten en deze hebben alle een eigen administratie.
itsme
13 jaar geleden
Maar de student geeft toch op waar hij studeert en wat hij studeert, dan is het toch geen zoekplaatje meer?
ronron1212
13 jaar geleden
Ja daar staat de naam van de universiteit op maar niet de faculteit

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding