Problemen met laptop, kon hem niet normaal afsluiten dus met de knop gedaan, komt dan met melding opstartherstel starten (aanbevolen) heb ik gedaan

Komt daarna met de tekst: System Recovery Options
--> select a keyboard layout
US
Next
Komt daarna met: Startup Repair is checking your system for problems.
Daarna: Startup Repair cannot repair this computer automatically

WAT TE DOEN........?????

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het beste is om op te starten vanuit een cd/dvd, dan de data van je harddisk te bewaren op een andere disk, en dan de harddisk opnieuw formatteren en besturingssysteem erop installeren.
Maar de kans is groot dat de harddisk is beschadigd en dat je het probleem straks opnieuw krijgt.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Stap 1: Plaats de originele Windows installatie cd in het bestemde station
Stap 2: Start >>Uitvoeren: CMD
Stap 3 (typ op het zwarte veld ) sfc/scannow
Stap 4 Laat Windows de mogelijk beschadigde bestanden herstellen.
Stap 5 Start Uw laptop opnieuw op .

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik adviseer is:

1. Neem je windows installatie CD en start je computer op vanaf deze CD.
2. Ga naar het installatie proces van Windows.
3. Installeer windows NAAST je huidige(niet werkende) installatie.
4. Wanneer dit klaar is zal op je C: schijf een mapje "Windows.old" staan, hierin staan nog al je oude bestanden als je deze niet kwijt wilt.
5. Als je al je bestanden weer terug hebt dan kun je het mapje verwijderen.
6. Nu heb je een werkende computer, nieuwe installatie van windows en al je bestanden weer terug.

Succes!
Bronnen: