hoe maak je je huiswerk goed?

ik zit in de 1ste en begin nu net aan periode 3. vrijdag krijg ik mijn rapport en ik sta geen onvoldoendes, alleen wiskunde vind ik erg lastig. ik zit nu op bij les, en heb het gevoel dat het steeds beter gaat. ik besteed niet erg veel tijd aan mijn huiswerk, ik heb laten we zeggen een computer verslaving! als ik thuis kom meteen die computer aan, die eigenlijk altijd al aanstaat omdat we op mijn school allemaal onze eigen laptop hebben. ik zit er tot ik ga slapen achter en maak dan tussen door mijn huiswerk. iemand die me kan helpen?!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Je kan een 'huiswerk moment' in plannen? Dat je bijvoorbeeld standaard als je uit school komt je huiswerk gaat maken, en dat je pas achter de computer gaat als het af is. Ook zou ik voortaan niet meer bij de computer je huiswerk maken, maar aan een bureau of tafel. Ergens waar je niet zo veel afleiding hebt, en je je kan concentreren op je huiswerk!

Het is ook niet goed om de hele dag achter de computer te zitten, misschien kan je hierover afspraken maken met je ouders? Dat je ook daarvoor een bepaalde tijd af gaat spreken dat je maximaal achter de computer mag per dag.

Nou, veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is het handig om samen met je ouders af te spreken, dat je na school even wat gaat drinken en dan een rustige kamer in gaat. Waar geen computer staat, en je je uiterst kan concentreren op je huiswerk. Als je dat klaar hebt, dat je dan achter de computer duikt. Of dat je aan de eettafel gaat zitten, of in elk geval ergens waar je niet zo snel bij de computer kan. Ik weet dat het lastig is, want ik zelf had dat ook. Wat ik op school had was huiswerkklas. Ik bleef dan langer op school met een bepaald groepje en deed mijn huiswerk voor die dag op school. Zodat ik als ik thuis kwam, ik tijd voor mezelf had en niet meer aan school hoefde te denken. Misschien kun je het voorstellen bij je mentor?

Toegevoegd na 44 seconden:
Huiswerk maken achter je computer is trouwens niet zo'n goed idee. Je bent dan niet 100% gefocust op je huiswerk en krijgt ook niet 100% alles mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar wil je mee geholpen worden?
Je hebt geen onvoldoendes met een minimum aan inspanning. Bedenk wel dat het leerprogramma wel moeilijker kan worden zodat je meer tijd nodig hebt.
Dus tijdens het huiswerk maken alle sociale sites uitzetten, en alleen maar bezig zijn met je werk. Af en toe een pauze inlassen is niet erg om mail of hyves te kijken, maar stel daar een max tijd voor