wat is een goede router voor glasvezel?

ik krijg binnenkort glasvezel,alles in 1, oftewel tv internet en telefoon, en nu zoek ik een goede router, liefst niet te duur, welk merk is goed en goedkoop, gebruik hem in combinatie met 2 computers, waarvan 1 draadloos

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zelf heb ik een router van Sitecom, een Wireless 150N. Werkt goed hier met glasvezel van Glashart. De volle 50Mbps haalt ie nèt niet draadloos, daarvoor moet je toch de 300N nemen, maar voor mij is dat niet zo van belang. M'n download PC is bedraad aangesloten en alleen m'n laptop en iPhone maken gebruik van het draadloze gedeelte. 40 euro was ik ervoor kwijt bij de BCC. Toegevoegd na 3 minuten: oja, bij de BCC hebben ze een nog goedkopere router van Sitecom (g) maar die moet je écht niet nemen, een waardeloos ding is dat. Dat was m'n eerste koop, maar ging gelijk retour winkel ;-)

Normaliter krijg je een router van je provider. dit is vaak in bruikleen enz. Informeer even bij je provider. Deze heeft normaal gesproken geen draadloze mogelijkheid. Ik zou zeggen koop een Access Point van Linksys. Dan zit je altijd goed. Koop wel een "N" versie, anders is de access point limiterend voor je bandbreedte bij het draadloos gebruik.

Kennispartner van GoeieVraag

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100