Hoe kan ik het beste windows essentials verwijderen en een nieuwe instaleren?

naar heel wat te zoeken op internet blijkt dit niet zo makkelijk te gaan en ontstaan er alleen maar meer problemen, hier heb ik natuurlijk weinig zin in. Iemand een idee hoe ik windows live essentials het beste verwijder? Ik heb het nu gewoon gedaan bij programma's verwijderen en dan heel windows live essentials in zijn geheel, dit moet lukken lijkt mij. Daarna wil ik graag een andere versie erop zetten, gewoon eentje die ouder is, iemand een idee of waar ik die kan vinden (wel fatsoenlijk zonder virusssen oid) zijn er meer die last hebben van essentials?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Ook bij mij werkte Essentials niet goed meer en ik heb het toevallig vorige week verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Veel programma's nestelen zich diep in (verschillende mappen op) je pc en veel van die resten krijg je niet weg als je het programma op de normale manier via het Configuratiescherm verwijdert. In zulke gevallen kun je het beste Revo Uninstaller gebruiken:
http://revo-uninstaller.nl.softonic.com/
(Als je het programma al verwijderd hebt, kun je het eventueel eerst opnieuw installeren en dan met Revo verwijderen, zodat je zeker weet dat er geen "restjes" op je pc achterblijven). Het programma werkt heel simpel. Aan de instellingen hoef je niets te veranderen. Wel scant het bij elke stap je pc en moet je alle gevonden bestanden selecteren én verwijderen.
Een oudere versie van Essentials installeren lijkt me niet zo verstandig: het programma is in de loop der jaren niet alleen uitgebreid maar ook inhoudelijk veranderd/verbeterd. Bij de installatie kun je kiezen welke onderdelen van het (inmiddels forse) pakket je wilt installeren (messenger, live movie maker etc.).
Als je Essentials opnieuw installeert, krijg je de oude instellingen (bij messenger: inlognaam, wachtwoorden) terug. Bij mij ging dat tenminste probleemloos.
Succes!
Pieter2011
13 jaar geleden
Pieter2011
13 jaar geleden
Programma aanklikken, kiezen voor "de-installeren" en dan bij "Manieren" voor "gemiddeld" kiezen (= de stand waarop het programma al staat).
Of ben je al en stapje verder?
Pieter2011
13 jaar geleden
Nee, je kunt voor "Gemiddeld" kiezen. Bij mij geeft-ie dat al standaard aan.
Pieter2011
13 jaar geleden
Sorry, nu had ik wat pc-problemen: m'n draadloze muis en toetsenbord werken niet meer...
Ja, je kun alles selecteren en verwijderen.
Pieter2011
13 jaar geleden
Ik heb even gekeken maar het is volledig compatible met W7 en 64 bit
Pieter2011
13 jaar geleden
Sorry. stoooop!
Pieter2011
13 jaar geleden
Ik zie net dat alleen de Pro-versie van het programma compatible is... Hoop dat ik nog op tijd ben. Wel vreemd dat je het programma dan wel gewoon kan installeren!!
Pieter2011
13 jaar geleden
Ik zal nog even goed kijken...
Pieter2011
13 jaar geleden
Ik hoop dat je da morgen ook nog bent :)
Inmiddels heb ik ontdekt uit de reviews dat de nieuwe versie ook bij Vista 64b werkt, dus je kan gewoon doorgaan. (Dat verwachtte ik al, anders had je het waarschijnlijk niet kunnen installeren). Dit lees ik:
Versie 1.90 werkt wel op 64-bits systemen. Ik heb het nu draaien op Windows 7. Het is een zalig programma. Vroeger gebruikte ik Your Uninstaller 2008, maar deze is even goed maar gratis.
Pieter2011
13 jaar geleden
Sorry, ik bedoelde natuurlijk W7
Pieter2011
13 jaar geleden
Nee hoor, dat is geen probleem. Gewoon een nóg nieuwere versie.
Pieter2011
13 jaar geleden
Ik had je via het postvak "Berichten" een mailtje gestuurd; heb je dat gelezen?

Andere antwoorden (2)

Uw probleem is een goeie oude bekende ! Het probleem is n.l. ,dat dit programma zich héél diep "nestelt " in het register. Als U op deze pagina kijkt ( hieronder) en goed leest,wat de mogelijkheden zijn- zoals de strings in het register vooral- en het daarná download en gebruikt ,zou Windows Live Essentials ná een herstart volledig moeten zijn verdwenen !
http://www.veiligedownloads.com/1/324/MyUninstaller-downloaden.html

Mijn persoonlijke mening is ,dat dit programma bij de "lichtere systemen nog al eens dit soort problemen oplevert en is het verstandig om een ander type beveiligingssoftware te kiezen zoals Comodo. Dit is ook GRATIS en werkt stukken soepeler. De keus is vervolgens aan U !!

Groet:Zoekertje

PS : Besluit U,om toch Live essentials te (blijven) gebruiken,vergeet dan in de Windows - of een ándere - Firewall niet voledige toestemming te geven aan Win Live Essentials.

Toegevoegd na 6 minuten:
Nog even het volgende: Als U de windows Firewall wilt blijven gebruiken en een suite - of een ándere - installeert,moet U bij de installatieprocedure het toevoegen van die andere firewall UITVINKEN . Andersom kan natuurlijk óók,indien gewenst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
windows essentials evenals andere programma's mag je nooit zomaar verwijderen via de programma lijst.
Verwijderen van programma's loopt via het configuratiescherm. Zoek afhankelijk van de versie Windows die je gebruikt naar software bij xp en programma's en onderdelen bij vista en windows 7
Laat eerste de lijst samenstellen en zoek dan naar windows essentials. KLik die aan en verwijderen ( eigenlijk deinstalleren) op de volgende link vind je verwijzingen naar oudere live essentials: http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&aq=4&oq=windows+live+essentials&hl=nl&ie=UTF-8&rlz=1T4ADRA_nlNL352NL353&q=windows+live+essentials+2009
Kopieer de link in de adresbalk van je webbrowser.
Frank