Windows server is eigenlijk een soort Hooft OS in servers met Windows server kan je een netwerk makkelijk onderhouden en je kan in een keer instellingen veranderen van al je computers in je netwerk kortom Windows server is gewoon een os voor beheer van je netwerk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Met Windows Server 2003 (en ook 2008) kun je héél veel dingen doen voor netwerk beheer. Zo kun je deze instellen als Server om websites te hosten maar ook als bijvoorbeeld Email Client, dat houdt in dat je computer een Email server wordt voor het versturen van emails. Ook kun je dit gebruiken als (weet niet goed hoe ik dat het beste kan zeggen...) "beveiliging" dus dan beheer je alle gebruikers van een netwerk. Als men wilt inloggen gaat dat via die computer. Zo kun je ook bijvoorbeeld dingen instellen die mensen wel en niet mogen doen. Bijvoorbeeld ze mogen niet de achtergrond veranderen enz. Dat kun je er allemaal mee instellen! Kortom, je kunt er ontzettend veel mee!