Als ik mijn laptop heb opgestart sluit hij direct weer af en komt er een blauw scherm met allerlei engelse informatie. Hoe los ik dit op?

Ik heb een vrij nieuwe Asus laptop met windows 7. Ik heb hier net een nieuw beveiliginsprogramma op gezet, namelijk Norman Security. Als ik mijn laptop opstart komt er te staan dat er een probleem is met windows. Mijn laptop sluit af en er komt een blauw scherm met een foutmelding (STOP: 0x0000003B (0x00000000C0000005, 0xFFFFF 880018307F8, 0xFFFFF 88093C2A40,0) zoiets. Wat moet ik doen? Ik kan helemaal niks meer met mijn laptop, want hij sluit na een paar seconden weer af. De veilige modes heb ik ook al geprobeerd, maar dan heb ik geen internet en kan ik dus niets doen. Heeft iemand enig idee wat ik moet doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (7)

Toch opstarten in de veilige modus, en dan via systeemherstel teruggaan naar een moment voor de installatie van Norman!
bamibal
13 jaar geleden
Ik heb ooit met m'n computer ook iets dergelijks gehad, als ik mijn computer opstartte kreeg ik een blauw scherm met witte letters, onderaan stond iets van 'dumping pshyical memory', met een getal dat opliep, is het dat scherm?

Bij mij moest toen het moederbord vervangen worden..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een onderdeel in je computerkast, net zoals bijvoorbeeld je videokaart.
Maar ik had toevallig een week geleden dat scherm nog een keer, maar heb er daarna niets meer van gemerkt/gezien
Veel mensen met Windows 7 hebben op dit moment problemen. De oorzaak is vaak Servicepack 1, een update die vorige maand uitkwam. Om de problemen op te lossen zou je, via Systeemherstel, je pc terug moeten zetten naar een datum vóór de installatie van SP1.
Pieter2011
13 jaar geleden
Pieter2011
13 jaar geleden
Ik dacht dat SP1 vorige maand bij de automatische updates zat, maar misschien heb ik het mis. In dat geval staat het Servicepack niet op de pc, dus kun je de datum ook niet terugzetten naar een punt vóór in installatie ervan. Ik zag het bericht over de problemen met SP1 toevallig vanochtend en het valt me de laatste tijd op dat er veel mensen zijn die problemen hebben met W7. Vandaar mijn reactie.
Dit is een duidelijk voorbeeld van een "conflict" en daarmee bedoel ik dat de processor niet op de juiste wijze met de nieuw ontstane situatie kan omgaan. Vertaald is dat dus dit zware programma Norman Security,welke U noemt in deze vraag. Logischerwijs zult U begrijpen,dat ná dit voorval het e.e.a. is beschadigd van het besturingssysteem.
Plaats de originele Windows installatie-cd in het station en start Uw laptop op. Mogelijk start dan niet Windows zelf op,maar een Menu van de installatie-cd en kunt U kiezen om te (laten) repareren of de harde schijf te scannen op fouten>> herstellen .

Lukt dit niet ,dan zult U toch aan Veilige modus moeten beginnen en de cd gewoon in het station laten. Als Veilge modus is opgestart - hoeft niet persé met Internetmogelijkheden,mág wel - gaat U naar : START-UITVOEREN en typt het volgende in :

sfc/scannow ( gevolgd door Enter)

Als dit is gedaan is,bestaat de kans,dat de beschadigde esentiële onderdelen zijn hersteld. Ondanks de goede naam van het merk "Norton" is het nu nog maar afwachten of niet dezelfde problemen terug zullen komen. Zo ja ,dan lijkt mij 'n belletje naar de Helpdesk van Asus een betere optie.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf ook zo een soort probleem.
Het is de bluescreen dacht ik..
Ik heb een icter geinformeerd en hij vertelde mij dat je dan je pc moest gaan formateren en windows 7 opnieuw moest installeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Start veilige modus op . Ga dan naar : programma's - bureau accessoires - systeemwerkset en kies voor systeemherstel.
Zet de computer in de tijd terug tot voor het installeren van het Norman programma.
Daarna opnieuw opstarten.
Heb je mogelijk wel eerst een ander antivirus programma geinstalleerd voor je norman erop zetten. Veel antivirus programma's geven een conflikt
Frank

Toegevoegd na 2 minuten:
Waarom gebruik je niet security essentials van microsoft. Werkt zeer goed en kost niets. Kun je de centen in leuke dingen stoppen
Frank
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarschijnlijk te weinig geheugen,voor win 7 heb je zeker 2 gig nodig.was bij mij ook zo.succes