Mijn laptop leest een CD/DVD niet meer, wat nu?

Het is een windows vista basic. Maar hij wilt ook niet altijd de disc "uitwerpen".. Erg irritant, want ik kan nu niet veel meer doen op me laptop. Iemand enig idee hoe ik het kan oplossen?

Toegevoegd na 52 seconden:
Trouwens, de schrijf draait niet niks doet het alsof er niks in zit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Als hij ook niet meer draait, is hij waarschijnlijk kapot.

Maar wat kun je nog proberen? :

- Schakel eerst het notebook uit, koppel het los van het stopcontact, haal de accu uit het notebook.

- Kijk aan de onderzijde van het notebook of je de cd/dvd-drive uit het notebook kunt halen zonder deze open te schroeven. Vaak zitten hiervoor ontgrendel-knoppen aan de onderzijde en maak je die los, dan kan de cd/dvd-drive uit de slede aan de zijkant worden gegleden.

- Inspecteer de uitgenomen cd/dvd-drive; zijn de contactpunten schoon en onbeschadigd? Reinig deze desnoods met een licht vochtig doekje.

- Blaas eventueel stof uit de nu open slede in de zijkant van het notebook.

- Plaats de cd/dvd-drive terug, plaats accu, sluit spanning aan en probeer het opnieuw.

Nog steeds geen resultaat? Dan kun je de cd/dvd-drive opnieuw uitnemen en alle gegevens op het label hiervan noteren. Deze gegevens heb je nodig bij de aankoop van een nieuwe, of je kunt met die gegevens op internet zoeken naar een tweede hands drive.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe wel hij het uiteindelijk toch ineens doet vind ik dit het beste antwoord, dank je!

Andere antwoorden (3)

Als je garantie nog hebt zou ik hem opsturen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klik achtereenvolgens op de knop Start , op Alle programma's, Bureau-accessoires, klik met de rechtermuisknop op Opdrachtprompt en klik vervolgens op Als administrator uitvoeren. (Als u om het beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of een bevestiging.)

Typ nu "net start shellhwdetection" achter de opdrachtprompt en druk op Enter.
Wat tussen de "" staat intikken dus NIET de aanhalingstekentjes c.q. haakjes)

Start vervolgens Uw Laptop opnieuw op.

Succes ermee. Het is niet altijd de opslagmedia,waar de fout gevonden moet worden. Mocht U daar aan twijfelen,kunt U altijd nog eens fysiek reinigen !

Groet: Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk is je dvd speler kapot.
Probeer eerst of de dvd in een andere computer het wel doet.
Dan weet je zeker dat het aan de speler licht.
KIjk of je de dvd speler eruit kunt halen en of de aansluitingen goed vast zitten.
anders vervang deze of koop een externe.
Als je nog een tweede computer hebt, kopieer de inhoud van de dvd op een usb stick. Mogelijk kun je dan de inhoud via deze usbstick gebruiken.
Frank