Hoe maak ik een lieveheerstijger op de computer?

Mijn zoon gaat op school van de lieveheersbeestjesgroep naar de tijgergroep. Morgen trakteert hij als afscheid. We wilden een plaatje van een lieveheerstijger gebruiken, een lieveheersbeestje met strepen, of een tijger met stippen. Maar we zijn niet zo goed in tekenen, dus eigenlijk zouden we een plaatje op de computer willen maken. Hoe kan ik een plaatje van een tijger inkleuren als lieveheersbeestje, of andersom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Gwoon een beetje spelen met combinaties van plaatjes (bij voorkeur tekeningen, dat werkt het makkelijkst) van tijgers en lieveheersbeestjes en daar een combinatie van maken. Door de stukken die je niet nodig hebt weg te gummen, wat overblijft te draaien en te schalen, en dan de boel op elkaar te plakken.

Natuurlijk kn je ook een kleurplaat van een lieveheersbeestje tijgerstrepen geven, of een tijger rood maken met zwarte stippen. En kies uiteindelijk het plaatje uit dat je het best bevalt.

Klein voorbeeldje van heel simpel (niet zo mooi afgewerkt) knip- en plakwerk :
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Super!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, dat ziet er leuk uit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad iets meer geschikt voor kleinere kinderen als bovenstaande.
Heel erg goed. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
crea! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Top!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoon heeft gesproken: Het wordt de tijger met lieveheersbeestvleugels!
Bedankt!

Andere antwoorden (2)

Zoek een basisplaatje van een lieveheersbeestje of tijger(een kleurplaat ofzo), wis de stippen/strepen, en voeg de kleuren en stippen/strepen toe. Dat kan in bijna elk tekenprogramma op de PC.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.mendelson.nl/lieveheerstijger.jpg Zo'n beestje? Sneller gemaakt dan uitgelegd...

Toegevoegd na 1 uur:
had vijf minuten over. Tigerbug!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die is gaaf ! Je bent een stuk sneller dan ik ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wow, die is mooi! Ik denk dat het plaatje hieronder voor dit doel geschikter is, maar ik laat mijn zoon kiezen.
Bedankt in ieder geval!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
veel oefenen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi gemaakt. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk zeg... +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi gemaakt +