Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je zoeken op bestanden die voor een bepaalde datum voor het laatst geopend werden?

Als je bestanden langer dan een bepaalde tijd (bijvoorbeeld anderhalf jaar) niet meer geopend hebt, kun je er van uit gaan dat je het hoogstwaarschijnlijk niet meer nodig hebt. Het is dan dus feitelijk vervuiling van je schijf.
In Windows Vista kun je weliswaar zoeken op 'aanmaakdatum' en 'gewijzigd op', maar is het ook mogelijk om op 'datum laatst geopend' te zoeken?
Voor mij zou het dan aanzienlijk makkelijker worden om m'n harde schijf op te schonen!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Je hoeft hier niet naar te zoeken want vanaf Vista houdt Windows dit voor je bij. In je startmenu zit de knop 'onlangs geopende items'. Hier worden de (ik dacht 15) laatst geopende bestanden weergegeven. Als je in plaats van je muis te verschuiven naar één van die documenten met de rechtermuisknop klikt op deze knop dan komt er een menuutje tevoorschijn. Hier kun je dan kiezen voor 'openen' of 'verkennen' en dan opent Windows Vista als vanzelf deze lijst.

Als je de computer deelt met meerdere gebruikers (die elk een eigen account hebben) dan zou je dit voor elke gebruiker afzonderlijk moeten doen of de bijbehorende mappen opzoeken (ze staan in C:\Documents and Settings\\Onlangs geopend.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prima vraag ! Ik gebruik- náást de opzoekfuncties van Windows 7 zelf- Agent Ransack.
Dit programma heeft een tabblad,waar je ook op datum kunt zoeken.Het is overigens wel Engelstalig.

http://www.mythicsoft.com/page.aspx?type=agentransack&page=home

Succes er mee
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing