Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel kost een gemiddelde computer aan energie?

Hoeveel kost een gemiddelde computer aan energie? Aan hoeveel geld per uur kan ik dan denken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
40.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De meeste computers op dit moment hebben een voeding die ongeveer 200watt trekt op het moment dat de computer normaal gebruikt wordt. Bij het kijken van films of gamen kan dit wat hoger liggen (meestal gaat het dan richting 400 watt).

Dit verbruik betekend dat 1 uur vermogen voor de computer 200 wattuur is of 0,2 kWh. Een gemiddeld huishouden zal rond de 21 cent per kWh betalen (indien je je eigen prijs weet kun je die hier invoeren). Dit betekend dat een uur pc aanhebben 0,2 * 0,21 = 4,2 cent kost. En dit wordt tijdens gamen/video kijken dus mogelijk tot 2 keer duurder per uur.

Het beeldscherm zit hier niet in verwerkt maar deze verbruikt natuurlijk ook zo'n 30 watt (een LCD scherm van ongeveer 20 inch. In dit geval betekend dit dat er nog 0,03 kWh bijkomt. Deze prijs is dan 0,03 * 0,21 = 0.6 cent per uur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een pc die per dag twee uur ongebruikt aan staat en al die tijd die leuke aquarium-screensaver van Windows XP heeft draaien, kost u op jaarbasis 24 euro. Gelukkig is dat simpel te verhelpen, maar daarover straks meer. Pc’s zijn flinke energievreters. Bij gemiddeld gebruik – volgens www.milieucentraal.nl voorzichtig geschat op zo’n 1,5 uur per dag – bedragen de elektriciteitskosten per pc op jaarbasis slechts 16 euro. Maar die kosten lopen gemakkelijk op tot het dubbele als u uw pc niet consequent uitzet wanneer u hem niet daadwerkelijk gebruikt
(Lees meer...)
fremar
13 jaar geleden
dat ligt er aan hoeveel je pc gebruikt!
als je bijv. op een dag 8 tot 10 uur de achter {denk maar aan als die gamers} kan dat wel €60,00 per jaar worden! maar als je bijv. een half uur per dag er achter zit dan zul je dat niet dadelijk aan je stroom rekening merken! ik denk dat het dan een euro of 5 is per jaar!

het ligt er helemaal er aan hoeveel je de pc gebruikt?!

Tip: het kan ook aan je je instellingen zitten

"als je je pc altijd op Gebalanceerd staat dan gebruikt de pc namelijk meer stroom als je je pc op energiebesparing staat


Ik geef je de tip!

als het kan en je gebruikt je pc veel zet de pc dan op energiebespaarend

succes er mee maat!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik persoonlijk ben een gamer, mijn pc staat 24/7 aan en ik ben zo'n €50,- per jaar aan stroom kwijt. Dat komt omdat de meeste goeie gamers dingen Green editions zijn en niet heel veel stroom gebruiken, en omdat ik een zuinige voeding heb. Maar een gemiddelde computer gebruikt per jaar iets van €25,-.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding