Waarom staat een computermuis op je beeldscherm scheef?

De muis staat altijd schuin naar rechts...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Amadea
13 jaar geleden
Ik zie op mijn scherm geen muis, maar een pijl (die inderdaad scheef staat) of een rechterhandje wat recht staat en met de wijsvinger recht naar boven wijst....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HAHA
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overigens wel goeie vraag
Cryofiel
13 jaar geleden
Mijn muispijltje wijst naar LINKS omhoog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent me voor Cryo, dat wilde ik ook opmerken.

Antwoorden (6)

Ja dit klopt ik denk dat ze dat gedaan hebben omdat je dan beter kan zien waar je klikt als je een rechte muis hebt zie je dat echt niet goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hey dat is denk ik een hele goede antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tenxx
anders kan je niet precies zien waar je op klikt, probeer maar eens als ie recht staat is echt lastig!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk is dit gewoon ooit bedacht door iemand, waarna het een standaard is geworden.
Zo zijn er veel zaken die ooit 'zomaar' bedacht zijn en welke vervolgens een standaard werden.

Neem bijvoorbeeld het 'Eject' knopje op een afstandsbediening. Dat heeft ooit iemand bedacht en sindsdien heeft elke afstandsbediening dit. Maar het heeft totaal geen nut, want je moet toch opstaan om de CD of DVD uit de lade te halen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mijn lief komt het omdat je muis eigenlijk een vierkantje is en het pijltje op die manier dus schuin beter in het vierkantje past. Nu maakt het niet meer uit maar vroeger toen de beeldschermen nog met minder pixels werkte wel, anders had je een groter vierkantje nodig en dus meer pixels en ruimte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vertel je lief maar snel dat er in een vierkant ook heus wel een rechtopstaande muis getekend kan worden. Dat zal de reden echt niet zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan wel maar dan heb je wel een groter vierkant nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk niet. Gewoon pijltje minder groot tekenen. Zo'n probleem is dat niet hoor, ook niet op de kleine schermen met veel lagere resolutie van vroeger. Toen had je ook wel muisaanwijzers in de vorm van kruisjes (+), die bestonden uit niet meer dan enkele pixels.
Ik vermoed dat het een kwestie van stijl is. Ietsje schuin staat vaak beter dan recht. Ik heb wel eens een rechtopstaande muisaanwijzer geprobeerd, maar dat vond ik gewoon niet zo leuk staan.

Praktisch gezien maakt het niet uit, recht of schuin. Welke richting een muisaanwijzer ook op staat, ze hebben allemaal een goeie (die naar dingen wijst en er niet overheen staat) en een slechte kant (die over dingen heen staat).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag best zeggen dat je me mint, omdat ik in een reactie bij jouw antwoord heb aangegeven dat ik het niet met je eens ben hoor :)
Omdat het puntje van de muis zo precies op het puntje uitkomt waar je klikt.