Hoe krijg ik de kleur in mijn video?

Ik heb met mijn fototoestel korte videoopnames gemaakt, die door een verkeerde instelling nu in grijs/rood tinten opgenomen zijn. Is er een programma (zoals b.v. Picassa) die de kleuren kan herstellen of bewerken zoals het bij fotos gedaan wordt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

Nee, helaas... Dit gaat niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welke verkeerde instelling heb je dan gebruikt ?

Als er totaal geen bruikbare kleurinformatie in het filmpje zit, kan een programma natuurlijk nooit volautomatisch de kleuren herstellen. Wel zijn er professionele videobewerkingspakketten die een zwart/wit filmpje kunnen inkleuren waarbij je dus wel voor elk element aan moet geven welke kleur het moet zijn. Door de bewegingen te volgen kan dan in elk beeldje van het filmpje de juiste kleur toegepast worden, maar ik denk dat het bij complexe filmpjes (veel objecten die door elkaar heen bewegen) wel de mist in kan gaan.
gvrox
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat staan hoeveel tijd dit gaat kosten
Ikzelf had dit probleem ook, ik heb Pinnacle aangeschaft, en daarmee heb ik de kleurbalans kunnen aanpassen.