Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik de kleur in mijn video?

Ik heb met mijn fototoestel korte videoopnames gemaakt, die door een verkeerde instelling nu in grijs/rood tinten opgenomen zijn. Is er een programma (zoals b.v. Picassa) die de kleuren kan herstellen of bewerken zoals het bij fotos gedaan wordt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Nee, helaas... Dit gaat niet meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welke verkeerde instelling heb je dan gebruikt ?

Als er totaal geen bruikbare kleurinformatie in het filmpje zit, kan een programma natuurlijk nooit volautomatisch de kleuren herstellen. Wel zijn er professionele videobewerkingspakketten die een zwart/wit filmpje kunnen inkleuren waarbij je dus wel voor elk element aan moet geven welke kleur het moet zijn. Door de bewegingen te volgen kan dan in elk beeldje van het filmpje de juiste kleur toegepast worden, maar ik denk dat het bij complexe filmpjes (veel objecten die door elkaar heen bewegen) wel de mist in kan gaan.
(Lees meer...)
gvrox
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat staan hoeveel tijd dit gaat kosten
Ikzelf had dit probleem ook, ik heb Pinnacle aangeschaft, en daarmee heb ik de kleurbalans kunnen aanpassen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding