Google Adsense

Hoe zit het nou eigenlijk met google adsense, ik heb gehoord dat je 18 jaar moet zijn. Als je dat niet bent moet je toestemming van je ouders hebben. Maar hoe zit dat met belasting, is er zoiets als belasting op Google Adsense. Ik wil dit namelijk uitproberen. (Ik ben 13)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kan je als 13jarige aanmelden, mits je toestemming van je ouders ontvangt (of dat hokje gewoon aanklikt ;)). Je hoeft je geen zorgen over belasting, want je mag op jou leeftijd tot €1200 per jaar belastingvrij inkomen ontvangen, en dat zul je er niet aan over houden, tenzij je een site als marktplaats, google, of een andere site met miljoenen views bezit. Ik had een clan met clansite, ik heb als 16jarige in 1 jaar €50 verdiend, maar daarvoor had ik wel verl views nodig. Stuur je vrienden de link door, hang wat posters op op school, zoek op internet naar mensen geïnteresseerd in jou onderdelen, en zo zou je iets kunnen verdienen. Dat kan in ieder geval niet door er niets voor te doen. Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Met Google Adsense is het mogelijk om op je website advertenties van Google te plaatsen. Als een bezoeker op zo'n advertentie klikt, ontvangt de eigenaar van de site een bedrag.
Als je 13 bent, zal je je niet kunnen aanmelden. Dit zal wel via je ouders kunnen.
De opbrengst van Google Adsense wordt door de belastingdienst gezien als inkomen, dus je zal daar belasting over moeten betalen.
Overigens moet je wel een site hebben met duizenden bezoekers per dag, wil het een beetje aantrekkelijk worden. Het klikpercentage is namelijk maar heel laag en de opbrengst per klik ook.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als de opbrengst naar jou gaat, moet je er ook wel belasting over betalen, alleen als je niet zo veel verdiend, is de belasting 0.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook kinderen moeten belasting betalen, als ze verdienen. Als Adsense op nam van je ouders staat, betalen zij de belasting.
Pas boven de ongeveer 7000 euro per jaar ga je belasting betalen. En als je daarboven komt, betaal je alleen belasting over het deel boven die 7000 euro.