Hoe plak ik een screenprotector op mijn Ipad

Hoe plak een screenprotector op mijn Ipad zonder dat er luchtbellen onder komen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Hier zijn filmpjes over te vinden op Youtube, na het bekijken van zo'n een filmpje is het mij ook eindelijk gelukt. Je ziet niet dat ie er op zit :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

In een hoekje beginnen, en da heel voorzichtig de rest van de screen protector over de iPad plakken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eerst je scherm super goed schoonmaken, met goed bedoel ik HEEL goed, dus geen enkel klein stofje erop, dan heel voorzichtig je protector er erop zetten... die `luchtbelletjes`zijn kleine stukjes stof.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel rustig.
Begin bij een hoekje, en wrijf stevig, gelijkmatig over de beschermer terwijl je hem steeds verder aanbrengt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg ervoor dat je een dikke screenprotector koopt die zijn al makkelijker te plakken en krasbestendiger.

Dit is de makkelijkste manier voor mij:
- Maak het scherm grondig schoon. Zorg dat er geen zichtbare stofdeeltjes meer op het scherm zitten.

- Zorg dat het scherm beetje vochtig is, GEEN WATER EROP GOOIEN. Maar leg de ipad in de badkamer wanneer je aan het douchen bent, zo beslaat het scherm een beetje en is het dus ook makkelijker om een foutje te corrigeren.

- Haal in een hoekje het beschermingslaag van de screenprotector eraf. Plak dat op het scherm van je ipad. en ga steeds zo verder. Om belletjes te voorkomen kun je een bankpas pakken en dat over je screenprotector schuiven. Als je begrijpt wat ik bedoel.

- Mochten er nog luchtbellen zijn, dit komt meestal door stof.
Om de stofdeeltjes weg te halen kun je een plakband in een hoekje van de screenprotector plakken, en daarmee het eraf halen, niet helemaal natuurlijk maar totdat het stofdeeltje vrij komt. Het stofdeeltje haal je met een ander stukje plakband weg.

Na 3 screenprotectors weggegooid was dit de beste methode voor mij. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Toegevoegd na 15 minuten:
Oh ja, ik zie trouwens de toegevoegde waarde van een screenprotector niet meer. De ipad heeft Gorilla glass voor zijn echte scherm zitten. Gorilla glass is zowat onverwoestbaar, krassen kun je nauwelijks erop krijgen.

Zo is dat ook bij mijn Desire, die heeft weliswaar geen Gorilla glass maar toch is krassen maken op het scherm ERG ERG moeilijk.

En bij een val tja... dan is het scherm gewoon gebarsten een screenprotector houdt het dan alles bij elkaar terwijl zonder er stukjes van af kunnen vallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de screesaver zou je eigenlijk een antistatisch doekje moeten hebben ,gebruikt voor lakspuitwerk om stofvrij te maken.