Een compressieformaat die zo goed is dat er geen onderscheid is tussen de CD, lossless - dus zonder verlies van kwaliteit.

Een eenvoudige manier om ze rechtstreeks af te spelen is met de VLC-player.
Ik werk veel met Mac's en voor de Mac is er mooi en gratis programma XLD om ze te converteren naar bijvoorbeeld MP3 formaat. Of naar WAV, het branden van een audio CD voor te bereiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is een muziekbestand, afspelbaar in iTunes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een formaat om muziekbestanden in op te slaan, zonder dat bij het opslaan sprake is van kwaliteitsachteruitgang. Dit in tegenstelling tot bv MP3, waarbij wel de kwaliteit verminderd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bestand zoals die op een cd staan als je een single of album koopt, zeer hoge kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is onjuist. Op een CD staan geen FLAC bestanden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je pc kan ze zo niet herkennen maar het is wel degelijk zo, ga maar eens zoeken op internet