laptop klep dicht doen wat gebeurd er dan?

misschien een rare vraag maar als je bezig bent met je pc en je doet je laptop dicht wat gebeurd er dan normaal. Ik had het net perongeluk gedaan en toen ging hij uit. Daarna drukt ik de startknop weer aan en toen kreeg ik linksboven even zo'n streepje, moest ik me weer inloggen en daarna kwam ik gewoon weer op hetzelfde beeld als waar ik voorheen mee bezig was, alle bestandjes waren er nog. Gaat hij dan automatisch op standby of...? en is dit slecht voor je laptop of maakt het eigenlijk niet zoveel uit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Dat is de slaapstand. Tijdens het afsluiten wordt opgeslagen wat er openstond. Als je dan weer opstart dan gaat je besturingssysteem hervatten. Dit is niet slecht voor je computer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gedrag bij het dichtdoen van de klep kun je zelf instellen bij het energiebeheer in het configuratiescherm. Je kunt aangeven dat er niets moet gebeuren, hij uit moet gaan, dat de PC moet gaan slapen of dat hij in standby stand moet gaan. Bij zowel standby als slaapstand onthoud de PC waar hij gebleven is en kom je dus terug in de stand waar je was voordat de klep dicht ging. Erg handig. En je PC start ook nog eens sneller op.
Het is niet slecht voor de laptop.