E zijn genoeg programma´s die dat kunnen, ook freeware en batch-behandelings-omzetters...

Te veel om op te noemen,zelfs...

Picasa, en zelfs Paint kan dat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1- Overgaan naar een norm met compressie (Bijv. van TIFF naar JPG.
2- Resolutie verlagen. Daar heb je verschillende softwarepakettjes voor.
3- Daadwerkelijk de foto verkleinen.
AWM
14 jaar geleden
Met de resizer. Genoeg programma's, gratis en voor niets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er even van uitgaande dat je (Nederlandstalige) Windows XP of Windows Vista gebruikt:

Ga naar de Windows Verkenner daar waar de afbeelding is opgeslagen. Klik nu met de RECHTERmuisknop op de afbeelding en klik vervolgens met de LINKERmuisknop op"Openen met" en vervolgens op "Microsoft Picture Manager".

Nu wordt de afbeelding geopend met de toepassing Microsoft Picture Manager. In deze toepassing kun je bovenin klikken op "Afbeelding" en vervolgens op "Formaat wijzigen". Als je daarop klikt zie je rechts in je scherm 4 opties. De gemakkelijkste is de 4e, waar je slechts een percentage hoeft op te geven. Kies je daar bijvoorbeeld 50% dan wordt de afbeelding 2x zo klein.

Vergeet niet op OK te klikken (rechts in het scherm) en daarna het bestand op te slaan. Kies linksboven in je scherm "Bestand" en vervolgens "Opslaan als". (Als je voor "Opslaan" kiest wordt je origineel overschreven. Wellicht wil je dat niet.)

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt natuurlijk ook het deel waar het jou echt om gaat uit de afbeelding selecteren, plakken in een nieuwe afbeelding en opslaan.
Kan gewoon in Paint.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met winzip