Help! Internet doet vaag!

Het internet doet zo vaag bij een van me vrienden. En ook bij mij soms. Het gat steeds aan,uit,aan,uit en is heel traag. Het duurt al heel wat dagen. Wat kunnen we hier tegen doen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je meer wilt weten over dit probleem zeg het me even

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Voordat je gaat bellen met de leverancier van je internet, alles loskoppelen, stekkers eruit, modem losmaken enz en na 2 minuten alles weer aansluiten. Helpt dit niet dan bellen, kan je in ieder geval al zeggen dat je de bovenstaande stap al gedaan hebt, want meestal beginnen ze daarmee.

Dit kan van alles zijn. Voorbeelden: 1. Malware 2. Kapot modem 3. Water bij de kabels in de grond (zoals bij mijn buren laatst) 4. Draadloze router te ver van je laptop/PC af Als 't niet 4 is, dan heeft 1 wat mij betreft de grootste kans.

Meestal is de oorzaak een een draadloos netwerk met een slechte ontvangst of storing in de lucht. Indien het een draadloos netwerk is kies dan eens een ander Wi-Fi kanaal. Mogelijk is er een ander draadloos netwerk in de buurt die op het zelfde kanaal zit en stoort.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100