Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is die rechter muisknop wel op een gunstige plek?

Ik gebruik mijn rechterhand en ik gebruik mijn wijsvinger voor de linker muisknop. Dus ik raak met mijn middenvinger dikwijls onbedoeld de rechtermuisknop aan. Dan verschijnt er vaak een keuzemenu op het scherm. Dan moet ik eerst dat menu uitschakelen voordat ik wat in kan typen. Dat is vervelend. Zou het niet beter zijn, dat de linkemuisknop ook het veld van de rechtermuisknop gaat omvatten en dat de rechtermuisknop een klein knopje wordt dat zodanig wordt geplaatst opdat je het niet zomaar per ongeluk aanraakt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het aan je eigen motoriek ligt. Ik heb nooit problemen met de twee toesten zoals die momenteel zijn.
Niet als ik met links muis en niet als ik met rechts muis.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Nee, vind ik niet. Ik heb gewoon mijn wijsvinger op de linkermuisknop en mijn middelvinger ligt ernaast op de rechter-. Voor mij en duizenden, zo niet het merendeel, zit het perfect geconstrueerd.
Ik denk dat dat uitvoerig is uitgetest en dat bij een aanpassing zoals jij voorstelt, de meeste mensen voor het 'oude' systeem zouden kiezen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Een klein knopje is niet zo makkelijk bereikbaar als een groot vlak en je moet je hand misschien steeds verplaatsen of je vingers steeds verplaatsen. Op deze manier zoals het nu is, kunnen je vingers gewoon blijven rusten.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Ik heb geen last van die rechter muisknop.

Maar er zijn heel veel soorten muizen te koop, dus misschien moet je op zoek naar eentje die beter voor jou geschikt is.

Ik had een muis gekocht voor mijn kleindochter toen
ze 3 jaar (!) was, en het is die muis, waar ik nu iedere dag prettig mee werk. Leuk rose met bloemetjes ook nog. :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
s.v.p. niet veranderen, gezien ik de rechterknop bijna net zo vaak gebruik als de linker en tevens het wieltje wat er nog tussen zit (video montage). Ik denkt dat je lekker op zoek moet gaan bij b.v. een mediamarkt, waar je alle muizen rustig kunt uitproberen en dan een voor jouw geschikt exemplaar aanschaft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding