Bv een liedje of gedicht gebruiken:
Drie schuintamboers, die kwamen uit het oosten
-->
3sdkuho
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Op te schrijven in een dagboek of alle wachtwoorden hetzelfde te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je geboortedatum gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
begin met een letter, daarna een cijfer, daarna 2 letters, dan weer een cijfer, zo krijg je én en sterk wachtwoord, en je onthoud het

vb:

A
A1
A1BB9
A1BB9C

als je dit doet, en je herhaalt je wachtwoord telkens, dan heb je het stap bij stap geleerd en kan je het makkelijk onthouden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou een pagina waar je aantekeningen zet in je agenda, een soort van woord kunnen zetten, dat als je dat leest, dat je dan gelijk herinnerd wordt aan je wachtwoord. Zo kan je ook een pagina in je agenda gebruiken om je wachtwoorden op te schrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik werk voor de gemeente, schrijf veel artikelen en heb veel correspondentie met B&W dus is het belangrijk dat ik versleuteld werk. Ik heb het gratis "Keepass" gedownload en dit werkt perfect!
Je hebt maar 1 wachtwoord nodig om toegang tot al je wachtwoorden te krijgen. Kijk maar eens op mijn bron, ik heb het even opgezocht voor je.
13 jaar geleden
Geboortedatum is een slecht idee omdat dat een te makkelijk te raden wachtwoord is. En overal hetzelfde wachtwoord is nog risicovoller. Als iemand dan je wachtwoord kent kan die overal bij.

Bedenk een ezelsbruggetje. Afhankelijk van wat je wachtwoord is. Bijvoorbeeld de naam van de persoon op wie je stiekem verliefd bent of van je allereerste liefde. Of van het muzieknummer wat je leuk vind. Het ezelsbruggetje is afhankelijk van het wachtwoord dat je hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf een Excel sheet waarin ik per site of programma de naam van de site/programma, een link naar de site, de loginnaam en het wachtwoord zet.

Het Excel werkboek heb ik beveiligd met een wachtwoord, dus ik hoef alleen dat maar te onthouden. De rest zoek ik op. Extra voordeel is dat je loginnaam en wachtwoord soms (sommige sites laten het niet toe) kunt kopiëren.
paulus811
13 jaar geleden
Ik maakte in een adressenboekje wel eens minieme stipjes bij cijfers en letters van de gebruikte code's.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet een zin maken en daarvan de eerste letters nemen werkt erg goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik schrijf ze op in een adressenboekje. Superhandig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek even via Google.
ER zijn diverse gratis programmatjes te downloaden waarmee je verschillende paswords kan genereren en ook opslaan. Zodat je ze ooit weer terug kunt vinden
Frank
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uitgangspunt is dat:
- je niet hetzelfde wachtwoord gebruikt voor meerdere sites
- je wachtwoord niet gemakkelijk te achterhalen is. Controleer dat op: www.wifiwijs.nl/images/stories/password meter/pwdmeter.htm
-het minimaal 8 tekens lang is en twee cijfers bevat. Hier 12 tekens
-volgnummer als je site periodiek je dwingt tot een nieuw ongebruikt wachtwoord.
Uitwerking: laat het wachtwoord bestaan uit vier delen:
1. Gebruik de laatste 4 tekens van de URL vóór de .nl of .com (www.goeievraag.nl levert dus 'raag' op.
2. Gebruik 4 vaste cijfers bijv. de postcode van je ouderlijk huis of een geboorte dag en maand-combinatie (Koninginnedag: '3004'
3. Gebruik de 4 eerste letters van je favoriete spreuk: Morgenstond heeft goud in de mond: 'Mhgi'
4. Volgnummer is standaard 1
Per saldo heb je dus als wachtwoord voor Goeievraag: raag3004Mhgi1
Schrijf deze uitleg in je agenda of leg het bij je waardepapieren zodat je het na een lange vakantie nog kunt opfrissen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Opm.
de passwordchecksite is inclusief ...meter/pwdmeter.htm
je wachtwoorden gaan altijd bbestaan uit 13 tekens, geen 12.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stuur gewoon een mail naar jezelf met het wachtwoord
Dit antwoord wordt toch niet gekozen want andere zijn ook goed RESPECT!