Wat betekend dit: hÃ@

Dat krijg ik soms van iemand en dan denk ik: wat betekend dat? Ik vraag het dan aan hun, maar zij weten het ook niet. Dus zouden jullie het mij kunnen vertellen?
xxx Bibi

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat betekent dat sommige sites de letters met accenten niet goed kunnen weergeven. Zegt een persoon bijvoorbeeld: 'Hé', dan wordt het wel eens met hÃ@ weergeven. Als ik zulk iets raars zie dan zet ik het in mijn hoofd altijd al automatisch om naar een accent. Ook kan het zijn dat er een trema, of een ander accent boven de letter staat (bijvoorbeeld bij kopiÃ@ren, dat moet kopiëren zijn)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje!

Andere antwoorden (1)

Eigenlijk is dit is spraakverwarring omdat de verschillende systemen niet goed vertellen welke (code/)taal ze spreken. De ene spreek ACII codes en de andere spreek Unicode. En in Unicode heb je dan nog verschillende manier om het te verzenden (URF-8, UTF-16 enz). Als je nu niet precies weet hoe de zender het verstuurt (en hij vertelt het niet goed), dan kan de ontvanger het verkeerd interpreteren. Vergelijk de volgende 2 zinnetjes die uitgesproken hetzelfde klinken:
Je t'adore (Frans: ik hou van je)
Shut that door (Engels: sluit de deur)
Dus als je gokt dat de spreekster een engelse is, dan doe je de deur dicht, dus dat wat de francaise nu net niet bedoelde.