Wat is de beste 23-26'' computer monitor op dit moment voor rond de 180-250 euro?

Hij wordt voornamelijk gebruikt voor gaming en films.

Een paar kanttekeningen:

- Full HD resolutie (Voor dat geld wel standaard lijkt me..)

- Grootte vind ik best belangrijk, voor een klein verschil in beeldkwaliteit prefereer ik al snel een 26'' voor een 23''

- Hij mag geen millimeter HOGER zijn dan 46,5cm, inclusief stand (op laagste stand wanneer verstelbaar). Uitzondering: wanneer scherm bevestigd kan worden aan muur én stand afneembaar is én er een beugel bij zit.

- Graag 2 of 3ms responstijd, maar niet verplicht. Niet >5ms

- Niet breder als 75cm wanneer je me een groter dan 26'' wil tippen.

- Liever zonder speakers, deze zal ik toch nóóit gebruiken, maar is geen harde eis.

- Ik prefereer een LED scherm, maar als je een betere LCD o.i.d. kunt aanraden vind ik dat natuurlijk mooier.

- Je mag me tippen voor schermen buiten net buiten het budget, maar liever niet veel hoger. Goedkoper mag altijd.

- Een Full HD TV mag ook, voor deze komen de eisen van het formaat te vervallen. Hij moet dan wel >26''

- Je mag me ook tweedehands schermen tippen binnen het budget, graag zelfs. Alleen de eisen blijven tellen, alleen met nog een eis dat hij niet ouder mag zijn dan een jaar en natuurlijk geen defecten mag hebben. Groter mag wel.

Overige functies (TV e.d.) maakt me niet uit. En aansluiten komt wel goed.

Ik heb de HP x23Led gezien en die ziet er wel leuk uit, maar hebben jullie nog tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Een van de betere schermen is momenteel de Iiyama ProLite B2409HDS-1.
Formaat 24 inch
Breedbeeldformaat 16:9
Pixel pitch 0,2715 mm
Helderheid 300 cd/m²
Dynamisch contrast 20000 :1
Reactiesnelheid 2 ms
Resolutie (max.) 1920 x 1080
Horizontaal 24 - 80 kHz
En deze is verkrijgbaar vanaf 192 euro!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik denk dat je beter kunt kijken op google, mediamarkt, marktplaats of je kunt naar de dichtbijzijnste computershop gaan om advies te vragen.

je stelt namelijk een heel lastige vraag om uit je hoofd te weten. het beste is gewoon om te vergelijken op internet en te vragen in je computershop
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik raad je aan om op vergelijksites te kijken.
Met name tweakers.net is ideaal als je specifieke eisen wilt vergelijken. Je kunt o.a. de scherm/resolutie/aansluiting en prijzen vergelijken.