shoutcast: hoe zet ik me eigen shoutcast server op?

Hoe kan ik me eigen shoutcast server op zetten??
ik heb er nu één op listen2myradio.com maar ik zou graag zelf één willen maken waar ik niet voor hoef te betalen als ik de radio op me site wil zetten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Je moet in ieder geval de SHOUTcast Distributed Network Audio Server (DNAS) downloaden. Dat is een stukje software die jouw computer als shoutcast server prepareert en het streamen verzorgt.

Daarnaast kun je nog de DSP plugin voor WinAmp downloaden. Die streamt gewoon alles wat je in WinAmp afspeelt naar shoutcast.

Toen ik mij er enkele jaren geleden aan waagde was er lange instructie om te volgen, maar dat zal inmiddels wel vergemakkelijkt zijn. Het vergde ook dat je je firewall uit moest zetten om uit te zenden. En als jij 24-7 wilt draaien is dat geen aanrader. Ik weet niet of dat nog steeds zo is.

Dus als ik jou was zou ik in ieder geval computer gebruiken als server waar je niet zoveel op doet en waar geen persoonlijke documenten op staan of opgeslagen wachtwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry voor de late vraag sluiting, maar hier kon ik wel wat mee

Andere antwoorden (1)

Vergeet ook niet de gewenste poorten open te zetten in je router :) deze zijn vereist om in/uitgaand verkeer toe te laten naar je computer.