Hoe kan het dat een dvd aangeeft dat capaciteit vol is, terwijl er geen bestanden op staan?

Ik probeerde bestanden op een dvd van 4,7GB te zetten, ik had een verkeerd bestand er op gezet en toen dus verwijderd. toen ik een ander bestand daar op wilde zetten, gaf hij aan dat er niet genoeg ruimte was, terwijl er dus geen bestanden op staan. Wat moet ik doen? Want ook bij eigenschappen geeft hij aan dat er zoveel van de capaciteit verbruikt is..
Alvast bedankt..

Toegevoegd na 52 minuten:
ik heb nu twee reacties. die geven elk aan dat het een herschrijfbare moet zijn. het is geen dvd rw.. maar ik heb toch de bestanden er af gekregen. Maar betekend dit dat die dvd nu eigenlijk nutteloos is...

Weet jij het antwoord?

/2500

Is het wel een DVD die herbeschrijfbaar is? Anders kun je er geen bestanden van af halen die je er eenmaal op gezet hebt, en kun je hem maar in een keer beschrijven. De meeste DVD's zijn maar een keer beschrijfbaar. Als hij eenmaal beschreven is, is hij 'vol', ook al heb je maar een klein stukje geheugen gebruikt, en kun je er niks meer bij op zetten.

Het moet een DVD-RW zijn, die zijn herschrijfbaar en duurder dan DVD-R. Eenmaal een bestand opgezet kan je niet meer wijzigen.

Als het geen RW is kan je hem weggooien. Je denkt dat je alleen dat bestand eraf hebt gehaald maar de DVD is afgesloten en de FAT (File Allocation Table) zal beschadigd en onbruikbaar zijn. Helaas, een R kan maar 1x gebrand worden tenzij je in het begin kunt aangeven dat het een multisessie moet zijn (kan in sommige brandprogramma's).

Op een DVD kan je helemaal geen bestanden verwijderen. Als bestanden er eenmaal opstaan, dan zullen ze er altijd op blijven staan. Het enige wat Windows doet als je het bestand fictief verwijderd, is om de referentie naar het bestand en de bestandsnaam weg te halen. Maar de data en de inhoud van het bestand zal altijd op de DVD blijven staan. De DVD is dus helemaal niet meer leeg, en er is dan ook kennelijk geen ruimte meer andere bestanden erbij te plaatsen. In feite is de DVD door het plaatsen van het verkeerde bestand, materiaal voor de afvalbak geworden. Je zult dus een nieuwe DVD moeten gebruiken. Degene die je nu hebt is inderdaad nutteloos!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100