Gedownload programma wil niet van laptop af

ik heb een laptop van hp en ik heb een programma gedownload er zat een fout in als ik hem wil verwijderen staat er dat het niet meer bevind op het bureaublad maar staat er nog wel wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
wat is de naam van het programma? dan is het iets makkelijker om te helpen.
Heb je al eens via configuratiescherm -> software gekeken? via die lijst moet je het kunnen verwijderen.

Antwoorden (5)

Je kunt programma's eigenlijk niet zomaar weggooien, al lijkt het vaak wel te lukken. Je zult ze moeten deinstalleren, of als dat niet meer kan omdat je al teveel hebt weggegooid , handmatig alle sporen die naar het programma verwijzen verwijderen uit de registry.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar start -> configuratiescherm -> programma's en onderdelen -> zoek het programma wat je wilt verwijderen op en dan kun je het in uninstallen! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is inderdaad heel irritant. Het programma Ccleaner (zie bron) kan je helpen om bestanden te verwijderen (Engels).

Toegevoegd na 6 minuten:
1. Het is toch in het Nederlands verkrijgbaar.
2. Je hoeft niet te betalen, dat is enkel voor de geavanceerde versie. De download link staat bij de bron.
3. CCleaner kan een programma deïnstalleren, hernoemen of verwijderen. Ga naar "gereedschap" zoek het programma, en kies deïnstalleren, hernoemen of verwijderen. Bij deïnstalleren zal het programma volledig worden gewist. Bij verwijderen zal alleen de start functie van het programma worden verwijderd (het wordt verwijderd uit de registery zoals Marleen voorstelde). Zo kan het programma niet meer kunnen opstarten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Staat het programma nog wel echt op je bureaublad? Het kan zijn dat je hem al hebt verwijderd, maar dat alleen de snelkoppeling nog op het bureaublad staat. Dit kun je zien aan het pijltje dat op het pictogram staat.

Als het programma wel geïnstalleerd is dan kun je zoals hierboven gezegd is bij software kijken. Daar zou hij tussen moeten staan. Als dat niet zo is dan kun je in je startmenu kijken of er een deïnstallatiemogelijkheid is meegegeven.

Als dat alles ook niets oplevert zou je kunnen kiezen voor de optie ‘systeemherstel’ van windows. Deze moet dan alleen al aan hebben gestaan voordat je het programma dat je wil verwijderen installeerde. Kies dan de meest recente datum van systeemherstel en realiseer je voor die tijd goed dat je alle programma’s die je sindsdien hebt geïnstalleerd kwijt bent.

Bestanden zoals worddocumenten, savegames, foto’s e.d. blijven dan wel gewoon bewaard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het echt om 1 programma gaat wat je niet goed wegkrijgt is het misschien handig om Revo-uninstaller te gebruiken.

Lukt dit niet goed omdat je stukjes hebt verwijderd, installeer het programma dat je wilt verwijderen eerst nog eens en gebruik dan Revo-uninstaller, hiermee kun je ook alle resten verwijderen, zoals overbodige registersleutels.

Er is een gratis en een betaalde versie, de gratis versie voldoet.