Webshop: bestelling niet ontvangen en geen reactie op mail

Ik heb een aantal weken geleden een boek besteld via een webshop. Ik heb meteen via Ideal betaald. Ik heb wel een mail gekregen waarin stond dat ik een bestelling had geplaatst, maar ik heb het boek nog niet ontvangen. Ik heb de shop al 3 keer gemaild met de vraag of ze wisten wanneer ik mijn boek zal ontvangen, maar ik heb steeds geen reactie ontvangen. Een telefoonnummer staat niet op hun site. Wat kan ik nu het beste doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Heeft de webwinkel een Thuiswinkelwaarborg? Zie hier: http://www.thuiswinkel.org/cms/showpage.aspx Dan kun je daar terecht voor bemiddeling bij conflicten: http://www.thuiswinkel.org/vragen-klachten/klachtenbemiddeling Als de winkel een .nl-adres kun je via sidn.nl de contactgegevens achterhalen (naam invoeren en klikken op uitgebreid zoeken). Ik vind het dubieus dat je geen reactie op je mails ontvangt - een boek kan tijdelijk niet leverbaar zijn wegens bijvoorbeeld herdruk, maar een fatsoenlijke winkel meldt dat gewoon even en geeft dan ook nog vaak de keuze tussen afbestellen of geduld hebben. Hopelijk wordt je boek alsnog geleverd!

afwachten en hopen dat het komt doordat de post staakt. Je hebt natuurlijk wel een betaalbewijs maar je kunt je geld niet laten terug storten.Kijk even op google en geef de naam in van de winkel misschien wordt je daar wijzer van.

Contact opnemen met je bank, indien er niet geleverd wordt betaald de bank je het geld terug. Toegevoegd na 56 seconden: Gesteld dat je hebt betaald via Ideal

Mijn eerste reacties staan hierboven al omschreven. Maar wil hier nog wel aan toevoegen dat je ook kunt googlen naar andere mensen die mogelijk hetzelfde probleem hebben bij deze shop. Mogelijk is dit zo'n 1-dags vlieg die de boel probeerd te flessen. Mogelijk zijn ze ook slecht bereikbaar wegens de kerstdrukte?

Wat je nog zou kunnen doen is je ontvangen email dat je bestelling geplaatst was kopieeren en mailen naar de webshop waar je het boek gekocht hebt, eventueel met het bewijs dat je ook betaald hebt

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100