Ik heb een C, D, E. en F schijf. Hoe kan ruimte van de één naar de andere schijf overbrengen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja het licht er aan, gaat dit om 2 fysieke hardeschijven met 2 partities? of gaat het echt om 4 losse schijven?

Antwoorden (4)

Dat zal niet gaan,elke schijf heeft zijn eiegen capaciteit en je kunt niet bijvoorbeeld schijf E groter maken door hem capaciteit van C te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ruimte kun je niet maken - net als je in je huis een kamer niet groter kunt maken. Je kunt echter wel bestanden van de ene naar de andere schijf overbrengen, en zo een van je schijven leger maken, en de ander voller (oftewel alle troep uit één kamer halen en die in een ander stouwen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit kan zeker. Maar dan moet wel de partities die je noemt (of minimaal één daarvan) op dezelfde fysieke disk staan.
Maak een partitie leeg. Verwijder in diskmanager de partitie. (als je niet weet hoe laat het dan even weten)
Als het goed is kan je in diskmanager zien hoeveel kb je nu vrij hebt.
Download extpart en run de tool geeft de disk op die je wilt vergroten (c: bv) en vul het aantak kb waarmee je de disk wilt vergroten.
Maak wel eerst een backup!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je schijf C hebt met een besturingsysteem kun je D, E en F leegmaken.

Vervolgens is het mogelijk om deze lege schijven samen te voegen als 1 volume dit wordt vaak disk striping genoemd.

- voordeel: gegevens worden verdeeld over deze schijven weggeschreven dit levert een flinke snelheidswinst op.

- nadeel volume van de gegevensbestanden neemt toe.
- nadeel 1 schijf heeft een probleem dan zijn alle gegevens weg.

Ik geef alleen aan dat deze mogelijkheid bestaat, maar als je dit wilt gebruiken informeer of leer dan goed hoe je dit kan doen.

zie bron: