waarom zijn de mijnwerkers allemaal geschoren als ze boven komen?

En waarom hebben ze een zonnebril op als er net beelden worden uitgezonden van de grot waar ze in zitten met nota bene een BOUWLAMP???

Weet jij het antwoord?

/2500

Als ze voedsel hebben gekregen, hebben ze wellicht ook verzorgingsproducten gekregen, zoals bijvoorbeeld scheerspullen. De zon is vele malen feller dan een bouwlamp, dus vandaar een zonnebril. Die mannen hebben erg lang onder de grond gezeten, dus hun ogen zijn de zon totaal niet meer gewend.

Bij een bouwlamp komt er maar licht van één kant. Ze zijn natuurlijk geschoren omdat ze een scheerapparaat gekregen hebben door 't gat. Da's mooier voor de TV.

Zoals een mijnwerker zelf voor de camera verklaarde: beneden was het warm en klam. Dan is het is lekker, om je toch te kunnen scheren of zelfs je haren te laten knippen door een collega. Op die manier voel je je nog enigszins schoon en verzorgd. Logisch ook dat ze goed voor de dag willen komen, op het moment dat ze hun partners en kinderen voor het eerst sinds twee maanden weer onder ogen komen, terwijl er bovendien nog een camera op ze gericht staat. Is niet ingegeven door de televisieploeg, maar komt uit de mijnwerkers zelf. De zonnebril is puur preventief. De ogen zullen op die manier wat geleidelijker wennen aan meer licht. Vergeet niet dat boven meteen vele lampen van camera's schijnen op de mijnwerkers. Daar komt behoorlijk wat licht vanaf.

Ze hebben scheermaterialen gekregen toen ze nog onder de grond zaten. Als je het felle licht ingaat zullen je pupillen zich heel snel verkleinen zodat je ogen beschermd worden. Maar omdat de mijnwerkers al zo lang onder de grond zitten is het te verwachten dat de ogen meer tijd nodig hebben. Dus om problemen te voorkomen zetten ze een zonnebril op.

Omdat ze het prettig vinden om een beetje verzorgd naar boven te komen, lijkt mij logisch. Ik - als vrouw - zou ook willen dat mij haren netjes zaten en mijn kleren fatsoenlijk etc. Die mannen hebben zichzelf of elkaar geschoren en geknipt. Lijkt mij niet meer dan normaal. Een bouwlamp, die gebruik ik wel eens voor het maken van een foto, maar het is absoluut niet te vergelijken met het daglicht. Misschien niets mis, maar als voorzorg een zonnebril vond ik juist een hartstikke goed idee.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100