Mijn laptop start niet meer op! Hoe kan ik m maken? ( beschrijving )

Hallo, ik heb een hp dv5. Als ik deze opstart, krijg ik alleen een schermpje met hp dr op. Hij gaat niet verder en blijft op dit schermpje vast zitten. Er zit helaas ook geen garantie meer op. Wat kan ik doen ??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Hm, daar wordt je niet echt vrolijk van. Ik ga er vanuit dat je geen gekke dingen heb zitten doen in met je pc.
Het zou kunnen zijn dat je een AVG update hebt geinstalleerd, daar zijn wat problemen mee geweest. In dat geval zou je even op de site van AVG kunnen kijken of daar een oplossing voor staat. Anders zou je eens kunnen proberen om op te drukken als dat HP scherm verschijnt. Als het goed is kun je dan selecteren hoe je Windows wilt starten, kies in dat geval voor normaal starten.

Je kunt ook kijken of er iets mis is met je boot sequence, maar als je niet zo heel veel verstand hebt van computers wordt dat wel lastig. Zo uit mn hoofd kun je bij dat HP scherm dan indrukken en dan kun je volgens mij selecteren waarvandaan je wilt booten, het kon ook wel eens wezen, weet ik niet heel zeker.

Anyway, als je dus kunt kiezen uit verschillende mogelijkheden voor dat booten, moet je kiezen voor booten vanaf HDD, harddisk of iets wat daarop lijkt. Als je Windows dan nog niet op wil starten, zou je de installatie-DVD in je computer kunnen stoppen en dan in plaats van die HDD ofzo iets met CD/DVD selecteren en dan de instructies op het scherm volgen.

Veel meer kan ik niet zo gauw bedenken omdat ik niet heel precies weet wat het probleem is. Als je er echt niet meer uitkomt of als je computer ook niet reageert op de instructies die ik hierboven geef, dan zou ik even naar binnen lopen bij een computerzaak in de buurt of een bekende met verstand van zaken of een pc-hulp om goede raad vragen.

In ieder geval succes met het hele gebeuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maak een afspraak met iemand die computers/laptops monteert :D (zo droog xD)

Toegevoegd na 1 minuut:
en o ja, hier krijg je iemand die dat soort dingen doet: http://www.dawsonrentals.nl/index.php?gclid=CJD54qfd-KUCFYqDDgodahhaoA