Hoe machtig zijn die hackers nou echt en wat zou nou echt een doom scenario zijn als hackers echt toe slaan?

Er zijn zoveel dingen die gestuurd worden door computers.
De meeste computers hebben wel een internet aansluiting. . .
Maar wat kunnen die hackers nou echt allemaal doen?
Welke systemen zouden echt niet gekraakt mogen worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Geen een overheidssyteem mag gekraakt worden. pentagon, defensie, Nasa. De schade kan bij deze allemaal groot zijn.
Maar ook niet de NS, Politie, justitie, ziekenhuizen etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De grootste doemscenario is dat hele bankrekeningen geplunderd worden of in de schulden worden gezet.
Ook kunnen hele identiteiten of strafbladen aangepast worden. Medische dossiers zouden aangepast kunnen worden zodat je verkeerd behandeld wordt.

Zie ook de film "The Net"

Je komt te overlijden (terwijl je nog leeft): "Hackers"

Verkeer en luchthavens zouden ontregelt kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hackers echt kwaad willen, kunnen zij de complete controlle over iedere pc en netwerk overnemen, waar ook ter wereld.