Wat is een of de manier om sneltoetsen van diverse programma's aan te leren?

Denk hierbij aan sneltoetsen van een browser, of besturingssyteem of websites met sneltoetsen.

Ik heb ooit eens geprobeerd de sneltoetsen op papier naast me te hebben maar dit werkt niet echt omdat je steeds op het papiertje gaat gluren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik houd niemand meer uit elkaar met die Riga avatar!
Cryofiel
13 jaar geleden
Tja, elk voordeel heb ze nadeel...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zal toch maar eens er aan moeten gaan geloven om namen te lezen onder de avatars...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanwaar die RIGA avatars eigenlijk? =P
Cryofiel
13 jaar geleden
Dat staat in de kleine lettertjes van de avatars. Als je die niet kunt lezen: klik op een willekeurige RIGA-avatar om naar het profiel van die persoon te gaan. Klik daarna nogmaals op de avatar. Dan krijg je een grote, goed leesbare versie op je scherm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar maken mensen te vaak reclame dan ofzo?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat maar, heb het hier al gelezen.
http://www.goeievraag.nl/vraag/betekend-riga.110646 Snap het!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben gehecht aan de kat op mijn avatar, anders veranderde ik hem wel.
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik ben ook gehecht aan mijn sneeuwpopje. Dat sneeuwpopje staat nu op mijn computer. Ik hoop dat deze RIGA-avatar tijdelijk is, en dat ik zo snel mogelijk mijn sneeuwpopje weer haar plekje op GV kan geven.
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik wil maar zeggen: niets weerhoudt jullie ervan, ook een RIGA-avatar te voeren. En, als je écht meedoet, vanaf dat moment geen vragen meer te beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het niet erg hoor Cryofiel. Zal even wisselen van avatar. (Ik beantwoord sowieso amper nog vragen, ben de onterechte minnen beu)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ta da! :D
Cryofiel
13 jaar geleden
Leuk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha ja vond ik ook al, past zo leuk bij jou avatar. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoelde natuurlijk jouw* !

Het beste antwoord

Aangezien dit per programma erg kan verschillen (behalve dan een aantal bekende microsoft proggies) zit er maar 1 ding op en dat is oefenen.

Neem van een programma een paar codes te gelijk en ga die gebruiken, net zolang tot deze automatisch worden, dan neem je de volgende van een programma die je gebruikt en ga je die jezelf eigen maken.

Zo ben ik ook begonnen met ctrl+C, ctrl+X, ctrl+V (kopieren, knippen, plakken, wat wel in veel programma's ook werkt) en ctrl+A (alles selecteren) en ctrl+S (opslaan) zijn in eerste instantie de meest gebruikte.

Dus probeer niet alles tegelijk te doen, maar er maar een paar te nemen.

Als je echt wil oefenen kan je ook zelf bewust herhalen. Ga gewoon elke dag 15 minuten die handeling vaak uitvoeren. Totdat deze bijna automatisch gaat en dan proberen toe te gaan passen als het nodig is.

Het is allemaal gewenning.

Alleen voor je nummerieke toetsenbord zijn naast de gewone typcursussen ook lessen te vinden om deze blind te typen.