Wat is een of de manier om sneltoetsen van diverse programma's aan te leren?

Denk hierbij aan sneltoetsen van een browser, of besturingssyteem of websites met sneltoetsen.

Ik heb ooit eens geprobeerd de sneltoetsen op papier naast me te hebben maar dit werkt niet echt omdat je steeds op het papiertje gaat gluren.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Aangezien dit per programma erg kan verschillen (behalve dan een aantal bekende microsoft proggies) zit er maar 1 ding op en dat is oefenen. Neem van een programma een paar codes te gelijk en ga die gebruiken, net zolang tot deze automatisch worden, dan neem je de volgende van een programma die je gebruikt en ga je die jezelf eigen maken. Zo ben ik ook begonnen met ctrl+C, ctrl+X, ctrl+V (kopieren, knippen, plakken, wat wel in veel programma's ook werkt) en ctrl+A (alles selecteren) en ctrl+S (opslaan) zijn in eerste instantie de meest gebruikte. Dus probeer niet alles tegelijk te doen, maar er maar een paar te nemen. Als je echt wil oefenen kan je ook zelf bewust herhalen. Ga gewoon elke dag 15 minuten die handeling vaak uitvoeren. Totdat deze bijna automatisch gaat en dan proberen toe te gaan passen als het nodig is. Het is allemaal gewenning. Alleen voor je nummerieke toetsenbord zijn naast de gewone typcursussen ook lessen te vinden om deze blind te typen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100