Op een geïnfecteerde computer staat momenteel McAfee als security. Blijkbaar niet voldoende. Wat nu?

Mijn Pc is nog steeds geïnfecteerd terwijl hij wekelijks compleet wordt gescand. Ik werk met Windows Vista. Kan ik nu een andere virusscanner installeren of moet ik eerst McAfee volledig verwijderen? En indien ja, hoe doe ik dit zodat er geen problemen ontstaan tussen beide programma's aub?

Toegevoegd na 26 minuten:
Ik kreeg al antwoorden van anderen. Hoe kan ik deze beantwoorden, of erop reageren, of meer informatie vragen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (7)

Weet je zeker dat je computer geïnfecteerd is? Het niet tonen van afbeeldingen kan ook andere oorzaken hebben. Kijk eens bij Extra - Internet opties - Geavanceerd. Staat dit vinkje aan?
Plaatje bij antwoord
bamibal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, das allemaal al gebeurd, maar hiermee is alles begonnen. Hij is zelfs in een pc-winkel zogezegd helemaal nagezien. Het zit zo, als ik niet met internetexplorer werk, maar met google-chrome, dan is het wel ok. Dit is enkel dus via die browser, want google chrome geeft wel afbeeldingen. En ook lijk ik sinds kort emails te versturen naar anderen waar ik niks vanaf weet, wie stuurt die dan en hoe voorkom ik dit? Denkt U dan dat dit iets anders is, en niks te maken heeft met security?
Bedankt alvast!
Hoi,

Je moet via het configuratiescherm zoeken naar herstel. Klik dan op de computer naar een eerdere toestand herstellen. Vervolgens klik je een datum aan waarop je zeker weet dat de computer nog naar behoren werkte.

Een tip: maak voordat je deze handeling uitvoert een backup van je bestanden. Als je programma's na die tijd hebt geïnstalleerd op je computer, dan dien je deze opnieuw te installeren.

Het zou ook slim zijn als je de nieuwe virusscanner van microsoft download: (zie bron)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wat doe ik dan met McAfee? Kan die blijven of moet die eraf? Ter informatie, deze loopt sowieso eind dit jaar af. Ik moet dus een nieuwe kopen of ergens één downloaden. Tot nu toe kocht ik dit steeds, maar als ik er dan nog miserie mee heb, kan ik net zo goed er één downloaden, toch? Of zijn die ook eerst te betalen?
Die link voor de nieuwe virusscanner, is dat een gratis download?
Met het detecteren van spyware geeft deze altijd aan dat de computer ,,besmet,, is. En in de meeste gevallen gaat het om onschuldige cookies.
Voor het verwijderen van specifieke virussen zijn er speciale tools om te downloaden.
Systeemherstel:
Start/Bureauaccessoires/Systeemwerkset/Systeemherstel.
Ga terug naar een datum waarop de computer nog goed werkte. (donkergekleurde vakjes zijn herstelpunten)

Bedenk dat u ook weer met eventuele updates te maken krijgt. Geinstalleerde onderdelen die u eigenlijk niet vertrouwde kunt u beter vooraf deinstalleren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik de antwoorden nu zo lees, begin ik te twijfelen of het niet iets anders is. McAfee zegt in ieder geval niet dat er een probleem is, volgens McAfee is de pc in orde. Maar ik merk regelmatig andere dingen die niet normaal zijn. En dan vooral dat zenden van emails, dat ik nooit doe. Maar blijkbaar hebben anderen er ook soms mee te maken, want ik krijg ook mails van anderen die zij volgens mij niet zelf stuurden....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat laatste met die mails kan toch duiden op een virus. Ik heb dat ooit een keer op mijn werk gehad en toen werd er spontaan een e-mail die ik nooit het verstuurd aan mijn hele adresboek verstuurd. Een half jaar later kreeg ik hem weer terug.
Ik geef zelf pc les aan ouderen en installeer alle laptops die ze mee hebben zelf. Ook thuis heb ik alles zelf geinstalleerd. Vaak staat er bij aankoop McAfee op. Dat is meestal het eerste wat ik verwijder die de software lijst in het configuratie scherm. Daarna moet je de pc eerst herstarten en is hij even niet beveiligd. Daarna zet ik er AVG free op via filehippo (de 32 bit versie) zie de link.

http://www.filehippo.com/download_avg_antivirus/

In de 3 jaar dat ik nu al les geef heb ik nog geen geinfecteerde pc's gehad.

Nog even wat extra:

Ook zet ik daarna Ccleaner erop om de pc schoon te maken en schoon te houden.
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/

Ik hoop dat het zo lukt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet in je adresboek een naam die altijd boven aanstaat, zoals: aaa, en voeg verder geen gegevens toe. Daarnaast zal het volgens mij wel de moeite lonen om op: Hitman pro te googelen en gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goei antwoord;-)
Als je een virusscanner hebt lopen en je denkt dat je alsnog geïnfecteerd bent, kun je ook een online virusscanner gebruiken ter extra controle. Ik heb zelf wel vaker BitDefender gebruikt.

Zie de link onder mijn antwoord om de online scanner te vinden, klik op Start Scanner en je computer wordt van buitenaf gescand zonder dat je je bestaande antivirusprogramma hoeft te verwijderen of uit te zetten.

Verder ben ik het eens met het advies hierboven: gebruik AVG als virusscanner. Daarmee wachten tot je huidige abonnement afloopt heeft niet zoveel zin, dan zul je nog steeds McAfee van je systeem moeten verwijderen om AVG erop te kunnen krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik werk al jaaaren met avast een gratis programma.
en nog nooit een virus-je gehad.laat ook de pc scannen met sheildsup.