Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan een slechte videokaart een 'Blue screen of death' veroorzaken?

Mijn pc is over het algemeen redelijk goed, maar er zit een slechte videokaart in.
Vaak als ik bijvoorbeeld een yt video of een film in hd aanzet, crasht het beeldscherm voor een paar seconden en wordt het meteen weer hersteld.

Nu is voor de 2e keer dat blauwe scherm in beeld gekomen nadat ik een hd video op youtube startte.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het kán, maar er zijn nog zoveel andere mogelijke oorzaken, b.v. een slechte driver.

De software communiceert met hardware. Als die hardware kapot is, dan kan de communicatie onverwachte fouten gaan bevatten. Door het onvoorspelbare karakter ervan kan een programmeur nooit rekening houden met de gevolgen ervan. Het gevolg is vroeg of laat een BSOD.

Maar ook de driver kan bugs bevatten. Drivers van videokaarten zijn daar mede door hun complexiteit, berucht om. Bug in driversoftware leiden ook niet zelden tot een BSOD.

Het heeft dus zeker zin om eens goed te kijken of je niet een nieuwere of een geheel alternatieve driver kan vinden en die te proberen.

Werkt dat niet, dan kun je altijd nog hardware gaan swappen. En ook dat geeft geen garanties, wan zoals gezegd: er zijn nog legio andere mogelijke oorzaken.
(Lees meer...)
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding