Een router, die zowel met kabel kan werken als draadloos, geeft die straling als er niet draadloos wordt gewerkt?

Ik wil niet de hele dag in de buurt van een router werken die straalt, de kinderen willen een draadloos internet.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dit kan ook in de categorie gezondheid

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Er is nog nooit aangetoond dat een Wifi-netwerk schadelijk is voor de gezondheid. Maar om op je vraag in te gaan: Bij alle routers kun je het draadloze deel uitschakelen als je dat wilt. En dan is er nog een categorie routers, die het vermogen van het zendertje terugschakelen als er geen Wifi-gebruikers worden gedetecteerd. Een soort 'spaarstand'. De duurde modellen van Fritz!box hebben dat bijvoorbeeld.
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar valt niks aan toe te voegen!
Je hebt een keuze om de draadloze verbinding van de router aan of uit te zetten, maar dat moet je via je computer (http://[ipadres router]). Het is vermoeiend om deze telkens aan en uit te zetten, maar het is wel de enige optie!
Bronnen: