Hoe komt het dat ik wel mail kan ontvangen, maar niet verzenden?

Ik ontvang wel mail ( via Incredimail), maar kan hiermee geen mail verzenden. Krijg dan de melding:"kan geen verbinding maken, omdat de doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd". Met Outlook kan ik wel mail verzenden, maar hierop ontvang ik geen mail.

jc54
14 jaar geleden
5.4K

Antwoorden (3)

Als ie 't nooit gedaan heeft, dan heb je mogelijk een verkeerde uitgaande mailserver ingesteld. Die instelling hoeft nl. niet gelijk te zijn met de inkomende server.
Omdat ie 't bij Outlook juist wel doet, kan je 't beste even de ingestelde servers vergelijken tussen beide programma's (als 't tenminste om 't zelfde mailadres gaat).

Heel misschien is er ook net een storing bij je emailprovider: bij mij had ik dat net ook (doet 't nu weer) en zelfs google.com doet 't momenteel bij mij niet. Bij zulke storingen kan je niet veel anders doen dan wachten.

Toegevoegd op 27-05-2009 20:55:55
Lees ook dit - er lijken landelijke haperingen op internet te zijn:
http://www.nu.nl/internet/1970451/kpn-kampt-met-landelijke-internetstoring.html
(Email gaat ook via internet.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ontvangen gaat via de pop(3) server.
Verzenden via de smtp server.

Deze servers moet je natrekken bij de (email)provider. Het kan zijn dat ze de gegevens hebben veranderd.
Probeer het anders in veilige modus (opnieuw opstarten en dan op F8 blijven drukken).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een andere mailserver dan die van je provider gebruikt (bijvoorbeeld als je een eigen domein hebt of als je de mailserver van je werk gebruikt), dan kan het probleem zijn dat je provider poort 25 heeft geblokkeerd. Deze poort wordt gebruikt voor uitgaand smtp mailverkeer en wordt door veel providers geblokkeerd om spam te voorkomen.