Wat moet je doen als je verslaafd bent aan Pokemon?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zou als eerste stap de app verwijderen, en daarna begrijpen dat je het helemaal niet nodig hebt. Het klopt dat het vermakelijk is maar als je er echt verslaafd aan bent moet je begrijpen dat het niet een doel heeft. Je moet (als je dat doet) niet te vaak je vrienden en familie, hobby's en andere dingen laten verwaarlozen door een spel zoals Pokemon. Succes ermee!
Ritsuka
7 jaar geleden
Gaat het om Pokémon Go, de tvserie of films van Pokémon, of om de spellen voor o.a. Gameboy en Nintendo DS?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Afkicken
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mooi antwoord lopelaar! met een uitleg erbij zou je zo een duimpie omhoog hebben gekregen:)

Antwoorden (9)

De apo van je mobiele telefoon verwijderen.

Toegevoegd na 6 minuten:
En "apo" is een typfout van "app".
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Wat is een apo en hoe doe je dat dan?
Computoon
7 jaar geleden
Een app
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Geweldig antwoord +
Amadea
7 jaar geleden
Welke kennis wordt hier dan mee vermeerderd, TegenXinnig?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Goeievraag voor het forum om hier binnen de richtlijnen te blijven.
Erna55
7 jaar geleden
Op de vraag : " Wat moet je doen.. ? , is "de app verwijderen" een goed antwoord.
teusvh
7 jaar geleden
Miljarden mensen hebben vóór ons geleefd zonder mobiele telefoon. Zou nog moeten kunnen, toch?
Ritsuka
7 jaar geleden
Het kan ook om de tvserie of films gaan, of de spellen voor o.a. Gameboy en Nintendo DS.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In ieder boek kan een drukfoutje voorkomen. Maar doet niets af aan de intentie. De inhoud is duidelijk.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kunt idd de app verwijderen. En als je dan bang bent dat je je gaat vervelen dan kun je andere leuke bezigheden bedenken. Voetballen, fietsen, met vrienden iets gaan doen, een andere hobby zoeken. Ook kun je het beter tegen je pokemon vrienden vertellen, dat jij wil stoppen en je kunt voorstellen iets anders te gaan doen. Mocht je echt een dikke verslaving hebben dan kun je het altijd met je huisarts of je ouders bespreken.
Ga vals spelen, dan wordt je verbannen en kan je er niks meer aan doen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Tuurlijk wel, begin je gewoon meteen ander account opnieuw ;-)
Als je echt verslaafd bent aan zoiets toch onbelangrijks als een spelletje, kun je twee dingen doen :

- je helemaal te pletter spelen tot er al HEEL snel geen lol meer aan is omdat je niets nieuws meer kunt verwachten en het een soort "corvee" wordt (oververzadiging)
-de app verwijderen en na twee, drie dagen "jeuk" merken dat je eigenlijk ineens weer heel veel tijd hebt voor andere leuke dingen en al heel snel net zo veel behoefte hebt aan pokemon spelen als drie maanden geleden (toen het er nog niet was ;-)

Je kunt proberen te doseren en bijvoorbeeld maximaal 1 keer per dag je batterijen leeg spelen (geen powerbank !!), of een maximale tijdsduur, maar in de praktijk werkt dat slecht.

Ik zie op het pokemon-forum onder het mom "hardlopers zijn doodlopers" de eerste heftige fanatiekelingen inmiddels al afhaken omdat de lol er inmiddels af begint te raken, er niks nieuws meer te vangen valt, er geen verrassende eieren meer zijn om uit te broeden , kortom, ze min of meer zijn uitgespeeld. Die beginnen ook aardig van hun verslaving af te raken nu. Een verslaving hou je namelijk slechts in stand zolang het middel waar je verslaafd aan bent voorradig blijft, en als de koek op is, is hij op. Probeer in dat geval als een nieuwe update weer echt iets nieuws gaat brengen, er wat "langer mee te doen".
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je echt verslaafd bent moet je je helemaal overgeven aan je verslaving tot je niet meer verslaafd bent?? totdat je verslaving je gaat vervelen?? echt waar??? neem een overdosis en je problemen zijn over... in mijn ogen is dit geen goed advies. De gene die afhaken zijn ook niet verslaafd. Als iemand door heeft dat deze verslaafd is en niet kan stoppen is dit geen goed advies. wachten tot de batterij op is?? Als bij een drugs verslaafde het geld op is , is hij ook niet ineens genezen... De mensen die dit plussen hebben zelf kennelijk geen echte verslaving mee gemaakt. Gameverslavingen zijn een serieus probleem bij de echte zwaarverslaafden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Deefdrums Ik zie je punt en je hebt gelijk.
In het geval van Pokemon zal dit antwoord echter voor (bijna) alle spelers opgaan. Het spel is zo simpel dat er snel niks meer aan is. Voor spellen als WoW of CoD / Battlefield zou dit inderdaad zeer slecht advies zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat valt dus niet van afstand te beoordelen. Je weet niet hoe zwaar dit geval is. Deze persoon kan heel verslavingsgevoelig zijn of andere redenen hebben om in een verslaving van een simpel spelletje op te gaan. Uit deze vraag kan je niet opmaken hoe erg de situatie is. Eigenlijk valt uit deze vraag nog niet eens op te maken of het wel over het spel gaat. Maar daar kunnen we denk ik wel vanuit gaan. Dit wordt al snel gebagataliseerd omdat mensen ervan uit gaan dat het alleen met wilskracht te maken heeft. En zelfs als dat zo is... kan de verslaving voor problemen zorgen het enige goede antwoord zou moeten zijn. Zoek professionele hulp....
Misschien idd de app verwijderen ik weet niet of je dan ook je account kwijt ben maar verwijder die anders ook!! En een andere hobby zoeken werkt ook of gaan sporten.

Hoop dat je hier iets aan hebt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik snap dat als je echt verslaafd bent je niet zomaar de app kan verwijderen er helemaal mee stoppen ik zou het af bouwen zet bijv je timer op je mobiel aan en zodra je tijd voorbij is stop dan ook echt vervolgens zet je de timer elke dag op een kortere tijd
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je snapt dat de app verwijderen niet zomaar kan waarom denk je dat een verslaafde zich dan wel aan de timer kan houden?
Indienen het echt uit de hand loopt en je de app steeds weer op nieuw installeerd kan je deze via ouderlijk toezicht blokkeren
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kan je telefoon vervangen door een smartphone van Windows, die heeft geen Pokemon en kom je dus niet meer in de verleiding om het overnieuw te downloaden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat iedereen hier vergeet te zeggen is het volgende. Als jezelf niet van je verslaving afkomt zul je hulp moeten zoeken. Zo werkt dat met elke verslaving. Zolang jij jouw denkwijze niet zelf kan veranderen zal je ten rade moeten gaan bij professionals die jou de hulpmiddelen kunnen aanbieden zodat je het uiteindelijk zelf kan oplossen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is natuurlijk erg makkelijk om te zeggen dat je de app (of spel, wat dan ook) moet verwijderen, niet meer spelen en klaar. Mensen die roken, drugs gebruiken of drinken moeten ook maar gewoon het spul niet meer kopen en stoppen, punt. Zo simpel is het helaas vaak niet. Natuurlijk kun je eerst zelf proberen te stoppen en sommige mensen lukt dit ook echt, maar mocht dit niet lukken en het heeft een enorme negatieve invloed op je leven dan zou ik professionele hulp zoeken, dus even langs de huisarts gaan en het probleem daar met hem/haar bespreken, hij/zij zorgt ervoor dat je de juiste hulp zult krijgen.

Heel veel succes!