waaraan moet een goede webwinkel voldoen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik studeer Communicatie en Multimedia marketing. Toeval is dat ik voor het vak webmarketing 2 webshops moet beoordelen. Kleine details die enorm het verschil maken is ten eerste de navigatie. Ze moet gemakkelijk zijn, eenvoudig in gebruik en logisch in mekaar steken. Daarbij kun je gebruik maken van secundaire navigatie. Vermijd navigatie als "contact", zet dat apart helemaal bovenaan je site. Vermijd ook navigatie als "info". Want wat komt er onder deze info? Zorg dat je specifiek bent. Ten tweede kun je ook aan SEO en SEA doen. Search Engine Optimalization en Search Engine Advertising. Die eerste zorgt dat je hoog scoort in zoekmachines (we nemen nu Google) door in de bron van je webshop keywoorden te gebruiken die specifiek zijn voor je webshop en waarin je hoog zult scoren zonder ene cent te betalen aan Google. Search Engine Advertising is het betalen van keywoorden die je hoog doen scoren in het SEA gedeelte bij Google. Zorg dat als met op uw advertentie klikt, men op de juiste landingspage terecht komt. Stel: Ik typ in google "batterijen AAA goedkoop" in. Ik krijg het resultaat: "Batteryking - de Goedkoopste AAA batterijen." (Wat voldoet aan mijn ingebrachte keywoorden), ik klik erop en kom uit op de pagina van de AAA batterijen. Dat is optimalisatie van uw webshop ! Op de webshop zelf is het ook handig om gebruik te maken van broodkruimels. Zo weten mensen waarvan ze komen. Zorg dat je ook zelf een search-box hebt geplaatst op de webshop. Zorg voor een FAQ-onderdeel. (bij de rij waarin contact staat, voorwaarden, enzovoort) Dus niet in uw navigatie zelf. Nuja, je kunt er uren over praten. Ik hoop dat je hier al iets aan hebt. Gegroet !

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100