Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het normaal dat een computer niet goed kan opstarten en vastloopt met een SD kaart erin?

Daarnet liep mijn computer vast, zodat ik hem opnieuw moest opstarten. Toen ik dat deed, liep de computer vast bij het opstarten. Weer opgestart, weer hetzelfde probleem. Toen dacht ik aan de SD-card, die in de computer zat. Toen ik deze eruit haalde kon ik de computer zonder problemen opstarten!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
802
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag ! Dit is mij namelijk ook vaak overkomen toen ik nog niet wist dat het kwam vanwege de SD kaart, dacht ik eerst altijd dat mijn minilaptop het begeven had.. met mijn gewone desktop PC heb ik dit probleem trouwens niet !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aha :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dan staat waarschijnlijk de opstartvolgorde in je BIOS verkeerd.

Vraag iemand in de buurt met verstand ervan het even aan te passen want iets verkeerd doen is nooit slim ;)

Toch probeer ik het stapsgewijs uit te leggen:

Start je PC op.
Houdt de DEL knop ingedrukt tot je in een nieuw scherm komt. (de zogeheten BIOS).
Daar moet je even zoeken naar Boot Sequence
Met enter het menu ingaan.
Daar moet je zorgen dat je usb aansluiting onder je harde schijf staat waar Windows op staat.

Als dat gelukt is ga je naar Save & Exit.

Als het goed is doet hij het nu wel.

Zo niet dan weet ik het eigenlijk ook niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dan probeert hij vanaf de sd kaart te starten. Het beste is het om de kaart er uit te halen voor je start.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding