Als ik een webcam aansluit valt mijn internet verbinding weg

Als ik de webcam aansluit (usb) dan is direct de internetverbinding weg. Als ik de stekker van de (merkloze) webcam er uit zou halen dan doet internet het direct weer.

Als ik windows (7) firewall uitschakel dan heeft dit geen effect.

Iemand enig idee wat er fout gaat?

Toegevoegd na 1 uur:
Webcam= http://www.szyht.net/eng/show_product.asp?id=203

En als ik hem op een laptop (ook met win7) aansluit werkt het wel...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Als ik de webcam aansluit (usb) dan is direct de internetverbinding weg."
Is ie er dan even later wel weer??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zolang de webcam aangesloten is, blijft internet eruit liggen.. Stekker van de webcam eruit en internet is meteen weer terug

Antwoorden (2)

Zoals het me te oren komt, vermoed ik dat het een IRQ/Com poort conflict is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
escape
13 jaar geleden
Dat is van voor de eeuwwisseling. Gaat niet meer op bij USB-devices.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit: http://www.google.nl/#q=usb+irq+conflict&hl=nl&prmd=iv&source=lnt&sa=X&ei=UMbWTNiFM86ZOvnN6LgJ&ved=0CAYQpwU&fp=37360168cd12a0b1 doet mij toch anders vermoeden.
escape
13 jaar geleden
Tussen USB-devices onderling heb je sowieso geen IRQ-conflicten. Als je een nieuw device aankoppelt, krijgt die geen IRQ toegewezen, dus kun je dat gevoegelijk uitsluiten als oorzaak van het probleem in de vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik lees nergens dat het een usb modem betreft.
escape
13 jaar geleden
Had je de laatste zin van mijn antwoord al gelezen? Als hij er geen heeft, dan klopt mijn antwoord niet. Jouw antwoord klopt in alle gevallen niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De juiste diagnose is dus?
escape
13 jaar geleden
Geen idee. Er is geen USB modem, hoor ik net, dus ik heb mijn antwoord maar weggehaald.
dit lijkt me dan een ip webcam ? deze werkt direct op een ip adres is dus niet bedoelt als een msn webcam
die laptop werkt die met draadloos internet ? ik vermoed dat hij dan een ip adres krijgt van de standaard vaste aansluiting.
die nu ongebruikt is en dus neen de cam die in beslag op je andere pc heb je denk ik dan alleen een vaste netwerkkaart ?
capthavoc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zowel de laptop al de pc werken met draadloos internet
capthavoc
13 jaar geleden
staat de vaste netwerk kaart op je gewone pc uit ?
dat kan het wellicht wel oplossen zet dan eerst even de draadloze netwerk kaart uit
en de vaste aan sluit je webcam aan en laat hem even zoeken daarna zet je de draadloze weer aan
moet lukken