Hallo; ik ben mijn wachtwoord vergeten (stom). Weet iemand een programmaatje om wachtwoord van computer te achterhalen? Liefst in nederlandse taal.

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik bedoel adm. wachtwoord. Ik heb twee accounts op computer. Kan nu alleen op gast account inloggen (zit geen wachtwoord op).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

mocht het niet lukken met bepaalde programma's ( je kunt trouwens nog in google oid ''password recover'' oid intypen, krijg je wellicht ook resultaten) dan kun je daarna misschien nog windows installeren ( als dat je besturingssysteem is, maar maakt verder weinig uit welke OS je gebruikt ermee) en dan die besturingssysteem op een andere partitie (gedeelte van een schijf, bijvoorbeeld als je 1 (harde)schijf hebt, dan bijvoorbeeld opgesplitst in C: en D: bijvoorbeeld.

Dan installeer je windows bijvoorbeeld op partitie C: of D: of een lege, of je kan tijdens de installatie een nieuwe maken, of gelijk externe (apparte, die je bijvoorbeeld via usb kan aansluiten) HD ( hardeschijf) aansluiten.D

Zo kun je dan gewoon de bestanden van je andere windows, dus ook je accounts kopieëren.
(Als het goed is).

Groetjes en als je iets niet snapt zie ik graag een PM (berichtje) of reactie ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/cd080802.zip Uitpakken, branden als iso, ermee booten. De rest spreekt voor zich. Als je er niet uitkomt kun je hier een kijkje nemen: http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/

Toegevoegd na 59 seconden:
Of in veilig modus opstarten en dan nieuwe account met admin rechten aanmaken of wat dan ook!

dat antwoord werdt ergens als beste uitgekozen..

Misschien te proberen:)

Toegevoegd na 38 minuten:
om te branden met iso werkt imgburner wel goed, gebruik het zelf ook:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik weet het niet zo direct maar je kan een nieuwe gebruiker aanmaken en je wachtwoord van de andere gebruiker wijzigen....

Toegevoegd na 27 seconden:
als je het wachtwoord van een gebruiker bedoelt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hierdoor kun je je eigen wachtwoord achterhalen zonder iets moeilijks te doen.

Toegevoegd na 29 seconden:
http://www.youtube.com/watch?v=VpSwZFV4cZo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
computer helemaal uit doen.
dan weer aan en f8 ingedrukt houden
dan kom je op een zwarte pagina met witte letters
als het goed is kan je vanaf daar met administrator in je
pc komen en kan je als administrator met wachtwoorden doen wat je wilt.
kom je er niet uit geef dan even een seintje dan kan ik je stap voor stap er doorheen sluizen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de installatie disk nog hebt van die computer, steek je die in de dvd sleuf en laat de pc opnieuw opstarten. Als er dan reboot wordt gevraagd druk je op een toets. Vervolgens wordt er een programmaatje opgestart en klik je op 'cmd'. Daar type je in:
net user *
dan typ je een nieuw wachtwoord in (als je typt komen er geen letters te staan maar dat is normaal)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet een admin account aanmaken, daarmee kun je het wachtwoord van dat account erafhalen/wijzigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm dit is allemaal in het engels maar hier zijn vier methoden om dit gedaan te krijgen:
http://www.askvg.com/how-to-reset-recover-forgotten-windows-nt-2000-xp-2003-administrator-password/