Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoezo doet de mousepad het ineens niet meer?

De mousepad op mijn laptop besloot er van de een op de andere dag mee te stoppen. De laptop is nog geen jaar oud en er is niets raars mee gebeurd wat het kapotgaan van de mousepad zou kunnen verklaren. Met een gewone muis werkt het overigens nog wel. Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik dit eventueel zou kunnen oplossen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
staat die niet uitgeschakeld?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar kan je dat zien? Het zou kunnen, maar ik heb 'm niet (bewust) uitgeschakeld dus ik vraag me af hoe dat dan is gebeurd...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En heb je het weer kunnen oplossen? Ik heb geen Asus..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik vind het raar dat het zo ineens gebeurt. En ik gebruik ook de gewone muis, maar soms neem ik wel eens mn laptop mee naar bed om programma gemist te kijken en dan is het zo vervelend met een losse muis, haha!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Probeer eens om Fn en f5 tegelijk in te toetsen. Meestal doet hij het dan weer.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij sommige is het Fn en f7 kan je ook nog proberen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dat werkt helaas niet :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En Fn f9? Zoals Noanswer zegt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee ook niet dus, ik begrijp 't ook niet...
staat er een toets op uw moederbord met de naam "NumLK" op dan kan je die 3seconden induwen en zou het kunnen opgelost zijn

Toegevoegd na 4 uur:
er zou een helpcentrum op je pc beschikbaar moeten zijn van het merk van je computer daar kan je een vraag intypen. Bijvoorbeeld touchpad werkt niet meer
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee werkt helaas ook niet :(
Wat was de handeling direct voorafgaande aan het ophouden? Mogelijk toch ergens op key gedrukt. Moet via het systeem toch wel op te starten of te controleren zijn.
Zit er een controleprogramma in jouw lapt.?
Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je ook een Fn-toets op je toetsenbord? Probeer eens die Fn-toets en F9 tegelijk in te drukken. Ik krijg dan de melding "TouchPad disable" en dan werkt ie niet meer. Als ik weer Fn + F9 doe, dan krijg ik "TouchPad enable" en werkt ie dus weer. Nu weet ik niet of dit bij elke laptop werkt en of het dezelfde toetsencombinatie is.

Of kijk bij je configuratiescherm, dan muis, dan krijg je een venstertje met (hoop ik) een tabblad "Apparaatinstellingen". Daar kies je je touchpad aan en klik je op inschakelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij mij staat bij configuratiescherm de optie muis helemaal niet. Er staat wel apparaten en printers en daaronder staat muis, maar dat is alleen de andere muis..
Bij de Asus is het FN+F9 maar ik lees dat je geen Asus hebt. Zoek dan de F toets met het vierkantje erop die duidt de mousepad aan. Houd dan F9 ingedrukt en druk de toets met de mousepad erop in. Mocht dat niet lukken probeer dan elke sneltoets. Dus FN+F1,F2,F3 enzevoort. Dan moet de goede er tussen zitten. Wel de FN toets ingedrukt houden.

Toegevoegd na 53 seconden:
Sorry moet zijn: "Houd dan de FN toets ingedrukt en druk de toets met de mousepad erop in."
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding