"Waar moet ik op letten ?

Voor Nederlanders zijn diensten met een film-database die tegen betaling films ter downloaden of online bekijken aanbieden snel in opkomst. Velen gebruiken echter nog steeds filesharing diensten voor het downloaden van films. Voordeel daarvan is dat het zeer goedkoop of zelfs gratis is.

Houd rekening met de volgende zaken alvorens je ertoe besluit om een film te gaan downloaden:

- Filmbestanden zijn behoorlijk groot: zo'n 3 Gigabyte is heel normaal. Dit betekent dat je met een gewone ADSL-verbinding al snel een paar uur bezig bent om een film binnen te halen.

- Let erop dat je de juiste film binnenhaalt: niet bijvoorbeeld in een verkeerde taal. Of mogelijk wil je een film met nederlandse ondertiteling.

- Films worden in vele verschillende formaten aangeboden. Meer over formaten en het afspelen en branden van films vind je hier.

- Films worden meestal gecomprimeerd aangeboden. Zo zijn het ZIP- en RAR-formaat zeer populair. Zorg ervoor dat je een een unzip-programma hebt geinstalleerd zoals bv. Winrar.

Hoe kan ik snel films downloaden?

Er zijn twee zeer populaire manieren om films te downloaden.

De eerste methode is via Nieuwsgroepen. Dit is zeer goedkoop (een paar euro per maand), zeer snel en betrouwbaar. Als je regelmatig films wilt downloaden raden we deze methode aan. Hoe je snel aan de slag kunt en het gratis kunt uitproberen lees je hier.

De tweede methode is met Bittorrent. Dit is geheel gratis maar vereist echter wel wat handigheid. Hoe je films kunt downloaden met bittorrent lees je hier.

Legaliteit

Net als bij muziek is het downloaden van films legaal. Het uploaden, dus aanbieden, van films is illegaal. Het verkopen / weggeven of ruilen van je downloads is ook illegaal. Overigens betaal je voor iedere lege CD of DVD die je koopt een bepaald bedrag aan auteursrechten. Als je je film dus brandt heb je al meebetaald aan de rechten.

Waar?

Films downloaden kan dus op verschillende manieren. Welke dienst de beste is hangt helemaal af van je eigen wensen en voorkeuren. Voor het downloaden van films hebben we onderstaande tabel samengesteld. Hierin worden de verschillende diensten met elkaar vergeleken, specifiek voor films.
[ http://www.downloadvergelijker.nl/films-downloaden.htm ]

Ook deze site geeft informatie:
http://www.duken.nl/
Ik zoek nog even verder.

Toegevoegd na 1 minuut:
Goede informatie bij de tweede bron!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Download het progamma 'Miro' en download vervolgens je film naar keuze op www.thepiratebay.org
Dit is tenminste hoe ik het altijd doe, er zijn ongetwijfeld nog veel meer mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je dat via de nieuwsgroepen wilt doen, is het nog best ingewikkeld. Je moet oa. een aantal hulpprogramma's downloaden. Hier staat een stap-voor-stap uitleg:
http://www.binaries4all.nl/beginners/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de kringloopwinkel zijn de videobanden 5 voor een euro, hoef je niets te downloaden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zondag
13 jaar geleden
Moet je wel een videorecorder hebben om ze af te spelen natuurlijk; klein detail.
Je hebt ook gemakkelijkere downloadprogramma's zoals limewire en frostwire.
hieronder ziet u een link om naar frostwire te gaan, voor nog meer informatie stuur gerust een bericht.