Waarom doet mijn Macbook Pro langer over het verplaatsen van 2x1 map dan over 1x2 mappen?

Ik verplaatste twee mappen; map A: 5,85 GB en map B: 8,15 GB. Als ik ze apart verplaats doet hij over map A 41 minuten en over map B 27 minuten. Als ik ze beide selecteer en in een keer verplaats doet hij over beide mappen 21 minuten. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Door ze afzonderlijk te verplaatsen worden er 2 processen gestart, die ´concurreren´voor de processor. Het heen en weer switchen en op elkaar wachten vertraagt. Daarnaast moet je continue heen en weer zoeken op de hardeschijf.

Als 2 bestanden tegelijk worden overgezet in een proces is die concurrentie er niet± Het gaat na elkaar. En dan is er ook minder last met zoeken.