Waarom trilt mijn laptop?

Wanneer ik mijn laptop aansluit aan het stopcontact trilt het een beetje. Niet het beeld maar het toetsenbord. Het trilt niet zoals bij een telefoon maar als j er met je hand eroverheen gaat dan voel je het wel..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Je voelt het draaien van je harde schijf.
escape
13 jaar geleden
Waarschijnlijk komt het door de harde schijf. Deze draait met een bepaald aantal toeren rond (normaal bij laptops 5400, maar er zijn ook laptops met een 7200 toeren schijf). Een laptop die op accu gebruikt wordt past meestal de prestaties aan waardoor je langer op de accu kunt werken (waarschijnlijk laat hij de harde schijf ook langzamer draaien). Op het moment dat je hem aan de stroom hangt voert hij alles weer op naar de 'normale' prestaties. De harde schijf gaat harder draaien, en het gevolg daarvan is een lichte trilling.
Dit lijkt mij de meest logische verklaring.