Zullen laptops goedkoper worden naarmate iPad's en zulke apparaten meer hun intrede doen?

Ik merk dat laptops tegenwoordig al goedkoper zijn dan toen ik mijne ongeveer 4 jaar geleden gekocht heb. Zullen de prijzen nog verder gaan dalen als mensen meer iPad's en andere concurrerende producten gaan kopen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Nou en of! Ze zullen alleen maar goedkoper worden.
Maar alleen met dat gegeven zijn we er niet helemaal.

- het goedkoper worden van laptops vertaalt zich niet altijd alleen maar in de prijs op zich. Ze worden op een manier goedkoper, dat fabrikanten steeds meer toeters en bellen gaan toevoegen, en dat we uiteindelijk (b.v over 3 jaar) nog steeds dezelfde prijs zullen betalen voor onze laptop, maar dan wel met veel meer mogelijkheden.

- ook zal het dalen van prijzen voor laptops natuurlijk niet eindeloos doorgaan. Op een gegeven moment, zal de prijs zo ver dalen, onder druk van de concurrentie van iPad etc, dat het niet meer rendabel zal zijn om ze te produceren. Ook in de toekomst zul je dus nooit een laptop kunnen kopen voor 25 Euro of zo.

- ook moeten we niet vergeten dat zonder de concurrerende producten, de prijzen ook al eens per 3 - 4 jaar zullen halveren. Dat komt alleen maar door nieuwe vindingen, en het steeds goedkoper kunnen produceren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk niet dat de prijzen nog veel zullen dalen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De huidige notebooks zullen niet veel lager meer worden. Maar wel zullen ze met grote of kleine veranderingen komen. Zo zie je steeds meer SolidStateDisk harde schijven verschijnen die razendsnel zijn en niet meer kapot kunnen door het vallen.

Dus net als bij de desktop pc's zullen de prijzen rond dit niveau blijven (afhankelijk van de dollar/euro koers), maar krijg je wel steeds meer 'waar' voor je geld (bigger, faster, cheaper). Wel worden de programma's weer groter, zwaarder, mooier. Dus is het cirkeltje rond. :-).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De prijs van de laptops hangt niet af van de intrede van ipads.

De prijs wordt voornamelijk bepaald door de kosten van de hardware.

Als het maken van hardware goedkoper wordt door nieuwe technologieën (zoals het al jaren gebeurd) zullen laptops ook daadwerkelijk goedkoper worden.