Mijn computer wil mij niet meer kennen, wat is er aan de hand?

Sinds ik gisteren een als 'veilig' te boek staand tooltje heb gedownload, ging het bergafwaarts met mijn laptopje. Allereerst kon ik internet niet meer op. Toen heb ik snel McAfee een complete systeemscan laten uitvoeren. Geen virussen aangetroffen. Daarna heb ik hem uitgezet. Vandaag startte hij in eerste instantie nog op maar nadat hij gelockt was geraakt, kon ik hem niet meer unlocken.

Mijn standaard gebruiker lijkt niet meer te bestaan. In alle mogelijke opstartmodussen krijg ik de melding 'the specified domain either does not exist or could not be contacted'. Ik kom nergens in of bij.

Op internet zoeken levert als oplossing om de hele handel (windows Vista) opnieuw te installeren. Iemand die een minder rigoureuze oplossing weet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent jouw computer aan het personifiëren. Dat is niet zo best. Het is gewoon een elektrisch ding waar iets aan kapot is. Het komt niet door jou. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja joh, ik praatte vanochtend ook al tegen mijn fiets, het is tijd voor vakantie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is in ieder geval tijd om je backup terug te zetten.

Het beste antwoord

Je kan een ubuntu life CD aanmaken (Met een andere machine) en zo linux opstarten. Kijken wat er gebeurd als je om te beginnen dat programma van je systeem delete.

Heb je al getracht je systeem op te starten in veilige modus? (Tijdens opstarten computer op F8 drukken)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Helaas niet ik ben ook zo een keer getroffen ook met vista. Met de andere versies had je nog wel eens de mogelijkheid om via een andere weg de zaak te herstellen maar met vista is mij dat niet gelukt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je nou vertelde hoe dat 'handige' tooltje heet, vinden wij wel een oplossing. Je bestanden staan nog op schijf en zolang je je laptop niet formatteert/opnieuw installeert, blijft de data er ook gewoon op staan.

Als het een windows domain computer is, kan je altijd nog met de local adminstrator aanmelden en bij je gegevens. Dan je PC/user unlocken en opnieuw aan het domain toevoegen. Er zijn echter virussen die users/computers telkens opnieuw locken. Han is echt belangrijk je computer virus- en wormvrij te hebben, voordat je er weer mee normaal gaat werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het was een 'free m4a to mp3 converter' maar het zou ook die cd van Katy Perry geweest kunnen zijn die ik van de piratenbaai heb gedownload. Dom, ik weet het. Ik dacht dat ik met McAfee veilig genoeg was. En inderdaad, dit virus blijft alles locken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt die HD in een andere PC hangen om hem te scannen (of desnoods de data redden), of nog handiger met deze IDE/SATA2USB adapter: http://www.heise.de/preisvergleich/a208918.html
Echt reuze handig! P.S. ik tip op die sl*t van een Katy Perry; die is zo lekker dat ik bang ben dat daar al te veel over heen gekwijlt is. ;-)