mijn ex breekt steeds in op mijn persoonlijke netwerken zoals hyves, ik verander meermalen per week mijn wachtwoord maar het helpt niets. Help

Ik word er wanhopig van, ik weet niet hoe ik hem hiermee kan laten ophouden. Elke keer als ik op internet geweest ben, verwijder ik mijn browsegeschiedenis maar toch kan hij blijbaar zonder problemen inloggen. We wonen tijdelijk nog bij elkaar tot ik een ander huis heb. Hoe kan ik dit stoppen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uitloggen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allemaal bedankt voor het meedenken. Ik denk dat er inderdaad sprake is van een keylogger, ik hoop dat ik hem er nu ook uit heb. Natuurlijk meld ik me altijd af, ik wis elke keer mijn browsergeschiedenis en ik sla geen wachtwoorden op. Op een normale manier kun je niet aan mijn wachtwoorden komen.

Het beste antwoord

Wellicht is er een keylogger geïnstalleerd, waardoor hij alle toetsaanslagen kan bijhouden. Verder worden wachtwoorden ook door de browser opgeslagen (als je daarvoor kiest), en die kunnen dus ook worden opgezocht.

Toegevoegd na 1 minuut:
Advies is dus sowieso een andere computer te gebruiken. Maar het liefst nog een geheel ander netwerk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar worden de meeste virusscanners helemaal gek van. Dat zou je moeten kunnen zien dan. Tenzij ze geen virusscanner hebben.... Ik begrijp dat meerdere mensen dat niet doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus de vraagsteller moet haar computer voor de zekerheid opnieuw installeren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste is om er zeker van te zijn dat alleen zij zelf de computer gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben de vraagsteller en ik denk dat er inderdaad sprake is van een keylogger. Ik heb namelijk gegoogled en kreeg als antwoord dat zoiets vaak merkbaar is door het krijgen van een vreemde startpagina. Ik ben niet de enige gebruiker van deze computer, mijn kinderen gebruiken hem ook en achter slot en grendel zetten gaat me iets te ver. Ik heb er spybot op gezet en laten scannen, die heeft er inderdaad 4 dingen uitgehaald, maar ik heb er te weinig verstand van om te weten of het om die keylogger gaat, de tijd zal het leren. Als je nog nuttige tips hebt zijn ze van harte welkom en in ieder geval bedankt voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook een Anti Keylogger installeren, onder het motto "baas boven baas". Download via: http://www.amictools.com/v-anti_keylogger_shield.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Ik ben de vraagsteller en ik denk dat er inderdaad sprake is van een keylogger. Ik heb namelijk gegoogled en kreeg als antwoord dat zoiets vaak merkbaar is door het krijgen van een vreemde startpagina." Nee, wat je gelezen hebt klopt niet: er is geen *specifieke/gerichte* relatie tussen een keylogger en een veranderde startpagina.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"ik heb er te weinig verstand van om te weten of het om die keylogger gaat"
Als het een keylogger was, dan staat 't er wel duidelijk bij, hoor :). (In elk geval voor wat betreft de gedetecteerde items.) Als 't woord keylogger er niet bij stond, dan is het ook geen keylogger.

Andere antwoorden (11)

als ik jou was zou ik een wachtwoord op de computer zetten. Elke gebruiker kan een eigen wachtwoord inschakelen. Maar als het jouw computer is hoeft hij natuurlijk geen wachtwoord

Toegevoegd na 47 seconden:
Als het zijn computer is, zou ik die voorlopig niet gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
capthavoc
13 jaar geleden
Dit is op zich stap 1 die je kan doen
maak voor hem een apart account aan in Windows zelf Dus via configuratiescherm> gebruikers
Als de pc van jou is beveilig je jouw account eerst
log uit log weer in met het nieuwe wachtwoord
en maak daarna voor hem dan een beperkt account aan of als hij dat ook alweer bezwaarlijk vindt dan zet je er een dual boot windows op met elk maar 1 account met natuurlijk een wachtwoord.
je mag als het goed is 2 keer dezefde windows op je pc zetten zonder probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"je mag als het goed is 2 keer dezefde windows op je pc zetten zonder probleem."
Volgens mij mag dat _officieel_ niet. Niet dat MS moeilijk zal doen, als je om een nieuwe activering vraagt.
Het zou niet nodig moeten zijn gezien het onvolwassen gedrag van je ex, maar ik zou mij overal afmelden en daarna opnieuw accounts aanmaken. Sterkte met zo'n kinderachtig figuur in je nabijheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je password gegevens worden vaak als een cookie opgeslagen door je browser. Als je nu alle cookies verwijdert (kan bij opties/ privacy) en vervolgens je passwords NIET opslaat, dan zou het goed moeten gaan. En je moet ook een slinkse, willekeurige password gebruiken, meer dan 8 tekens lang, met symbolen en hoofdletters afgewisseld met kleine letters.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of je maakt een password "[NAAM VAN EX] is een grote [...]" Kijken of er wat van gezegd wordt.
nou, gewoon zeggen dat ie niet aan jouw netwerken moet komen.
van wie is de computer.
als ie van jouw is gewoon geen toestemming geven.

hoe komt ie aan je wachtwoorden?
misschien heeft ie er zo een programma opgezet dat alle wachtwoorden worden opgeslagen of zo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet te eerst een persoonlijk wachtwoord op je pc. Daarnaast let er op dat wachtwoorden aan onthouden uitstaat.
13 jaar geleden
Als je ex niet bij je computer in de buurt komt heeft hij waarschijnlijk een key-logger geïnstalleerd. Er zijn verscheidene programma's op internet te vinden om de logger te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heeft hij je hotmail wachtwoord en kan hij via hotmail je wachtwoorden traceren. Verander deze wachtwoord ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verander je wachtwoord van je mail en dergelijke en van je "geheime vragen" Verander van alles je wachtwoord waardoor diegene geen enkel "wachtwoord-vergeten-functie" kan gebruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hem zeggen dat hij zich wat volwassener moet opstellen en dit een vorm is van inbreuk op de persoonlijke levenssfeer en dus verboden.
Verder kun je inderdaad misschien een nieuw account aanmaken (tot je weg bent) en goed kijken naar keyloggers (hard en software matig. Misschien ook een nieuw account op de computer met een wachtwoord en alles opslaan op een stick die beveiligen met encryptie en meenemen na gebruik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou idd je hotmail inloggegevens veranderen want alle nieuwe bevestigingen komen daarop binnen. En ik lees dat hij dat waarschijnlijk doet met een geinstalleerd programma. Ga naar je schijven en delete het keylog programma als je het kunt vinden.

Of neem je toetsenbord mee als je weg gaat. of een belangrijke stekkertje.
Als laatst lijkt het me strafbaar om te hacken als je geen toestemming heb gegeven maar dat is aan jou.

veel succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In je browse-geschiedenis staan geen wachtwoorden. Dat helpt dus inderdaad niet. Je kan je browser zo instellen:
A. Geen wachtwoorden onthouden.
B. Cookies weggooien na browser afsluiten.
Verder kan je natuurlijk doen:
1. Een wachtwoord op de BIOS zetten, als 't jouw PC is.
2. Een wachtwoord op jouw account zetten, en jezelf als enige administrator maken, en de administrator-account ook een wachtwoord geven.

Verder zou ik je mailwachtwoord aanpassen, en je mail op je eigen met-wachtwoord-beveiligde-account zetten. En daarna de wachtwoorden van je hyves- en andere netwerken veranderen.

In theorie kan je ex:
1. Cookies die verwijderd zijn, met een tooltje weer terughalen.
2. Een keylogger geïnstalleerd hebben. Dat is bij jouw echter niet 't geval, want je hebt een scan gedaan met spybot - en daar kwam 't woord keylogger niet uit naar voren bij 't resultaat. (Dan was 't je wel opgevallen.)
3. Een screen-logger geïnstalleerd hebben. Alles wat je op je scherm doet, wordt in een soort video-bestandje opgeslagen.
Veel waarschijnlijk is 't dat je 't bij A en B moet zoeken.

Wat je ook kan doen, is aangifte bij de politie. Want het is hardstikke illegaal om een ander zijn account te misbruiken.